تاریخ انتشار
جمعه ۴ دی ۱۳۸۸ ساعت ۱۱:۴۴
۰
کد مطلب : ۱۰۹۳۷

آغاز همایش بزرگداشت حضرت علی اصغر(ع)

آغاز همایش بزرگداشت حضرت علی اصغر(ع)

مراسم بزرگداشت حضرت علی اصغر(ع) صبح امروز چهارم دی ماه مصادف با هشتم محرم الحرام در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) تهران آغاز شده است. 

این مراسم هر سال به همت مجمع جهانی بزرگداشت حضرت علی اصغر(ع) در اولین جمعه ماه محرم برگزار می‌شود و هدف از برگزاری این مراسم تعظیم شعائر حسینی و تربیت نسل انقلابی و مکتبی با حضور مادران و کودکان شیرخوارشان، توسل به حضرت علی اصغر(ع) و اظهار مظلومیت شیرخوار امام حسین(ع) است که مظلومانه در کربلا شهید شد. 

همچنین اثبات حقانیت نهضت عاشورا، خلافت و امامت الهی و ربانی امام حسین(ع) و راه و مسیر ایشان از دیگر هدف‌های برگزاری این مراسم است. 

شش سال قبل اولین مراسم در ایران در مهدیه تهران و همزمان در کشورهای عراق، بحرین، کویت، عربستان سعودی (منطقه‌الشرقیه و قطیف و توابع آن‌)، قطر، امارات، عمان، هند، پاکستان، افغانستان، تایلند، هلند، دانمارک، سوئد، کانادا، لندن، آلمان، فرانسه، آمریکا در میشیگان ـ توسط عراقی‌های مقیم آمریکا و استرالیا برگزار شد. 

مراسم بزرگداشت حضرت علی اصغر(ع) «شیرخوارگان حسینی» امسال در 570 شهر دنیا برگزار می‌شود. 

مراسم بزرگداشت حضرت علی اصغر (ع) هم اکنون از شبکه سه سیما بصورت زنده در حال پخش است و طی آن مداحان اهل بیت‌(ع) در رثای حضرت علی اصغر(ع) نوحه‌سرایی می‌کنند.

نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما