وضعیت هوای کشور در تاسوعا و عاشورا

4 دی 1388 ساعت 21:25

سازمان هواشناسی وضع هوای بیشتر مناطق كشور را در تاسوعا ابری و در عاشورای حسینی صاف پیش بینی كرد.


به گزارش خبرگزاری ایلنا، رضوان سلامی ابیانه كارشناس سازمان هواشناسی تاكید كرد: در حال حاضر دو موج شمالی و جنوبی در سطح كشور فعال هستند كه موج شمالی بارش‌هایی را برای شمال غرب، شمال، نواحی مركزی و شمال شرق كشور به دنبال دارد .

رضوان سلامی ابیانه افزود : این موج تا روز یكشنبه به فعالیت خود ادامه می دهد اما به احتمال از روز یكشنبه از شدت فعالیت آن در بخش های غربی و مركزی كاسته می‌شود و فقط بارش‌ها در مناطق شمال شرق و شرق ادامه دارد.

كارشناس سازمان هواشناسی افزود‌: موج جنوبی نیز، هم اكنون بارش‌هایی را در استان‌های خوزستان و بوشهر و مناطقی از جنوب غرب كشور ایجاد كرده است كه از اواخر امروز كم كم از شدت فعالیت آن كاسته می‌شود و بارش‌ها در بخش های جنوب غرب كشور به پایان می‌رسد.

به پیش‌بینی سازمان هواشناسی موج شمالی فردا همچنان فعال است و بارش پراكنده باران را در شمال غرب، غرب، بخش‌های مركزی، دامنه‌های البرز، شمال و به تدریج شمال شرق و شرق كشور موجب می‌شود كه در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش به صورت برف ادامه داشته باشد.

به گفته كارشناس هواشناسی در روز یكشنبه به طور موقت از شدت فعالیت این سامانه در بخش‌های شمال غرب، غرب و به تدریج نواحی مركزی كاسته می‌شود و بارش‌ها در این نواحی پایان می‌یابد اما همچنان در شمال شرق و شرق كشور بارش پراكنده باران را شاهد هستیم.

سلامی ابیانه افزود‌: بر این اساس وضع هوای كشور در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی به این ترتیب است:

آسمان استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و نیز استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و بخش‌هایی از استان های واقع در غرب كشور شامل زنجان و كردستان در این دو روز ابری همراه با بارش‌های پراكنده خواهد بود كه به تدریج از روز یكشنبه بارش‌ها به پایان می‌رسد.

آسمان استان‌های همدان، كرمانشاه، لرستان و ایلام فردا ابری همراه با بارش پراكنده خواهد بود كه از یكشنبه به تدریج بارش‌ها قطع می‌شود.

در نواحی مركزی كشور شامل استان‌های قم، قزوین، تهران، مركزی، اصفهان و سمنان فردا (تاسوعای حسینی) افزایش ابر به همراه بارش‌های پراكنده پیش‌بینی می‌شود.
در این استان‌ها از یكشنبه، از سمت غرب از شدت ابرها كاسته‌ها می‌شود و در این روز در این استان‌ها بارش نخواهیم داشت‌.

آسمان استان‌های شمال شرق كشور شامل خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی در دو روز، شنبه و یكشنبه بارانی بوده كه در ارتفاعات بارش به صورت برف پیش‌بینی می‌شود .

آسمان استان‌های جنوبی شامل خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان شنبه و یكشنبه صاف تا كمی ابری بوده و پدیده خاصی را در این دو استان نخواهیم داشت.
برای استان‌های چهار‌محال و بختیاری و كهكیلویه و بویر احمد هم فردا افزایش ابر همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

آسمان این دو استان یكشنبه صاف تا كمی ابری است.
سازمان هواشناسی آسمان استان تهران را فردا ابری به همراه بارش‌های پراكنده پیش‌بینی كرد.
یكشنبه نیز بارش در این استان به پایان می‌رسد و آسمان استان در این روز كمی ابری همراه با وزش باد است.

به گفته كارشناس سازمان هواشناسی بر این اساس فردا‌؛ تاسوعای حسینی بارش‌ها در بیشتر مناطق كشور به صورت پراكنده است و در عاشورای حسینی به غیر از استان‌های خراسان شمالی، رضوی و مركزی كه بارندگی دارند در دیگر مناطق كشور پدیده خاصی نداریم و آسمان صاف تا كمی ابری پیش‌بینی می‌شود.


کد مطلب: 10945

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/10945/وضعیت-هوای-کشور-تاسوعا-عاشورا

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir