توزيع نشريات ويژه ايام محرم در آفريقای جنوبی

ایکنا , 5 دی 1388 ساعت 10:36

جهان: هم‌زمان با فرارسيدن ایام محرم، رايزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ايران در پروتوريا، به برگزاری برنامه‌های فرهنگی از جمله توزيع جزوات و نشريات ويژه ايام محرم، تبليغات و تجهيز مناسب مكان برای برگزاری مراسم عزاداری اقدام كرده است.


مراسم سوگواری سالار شهيدان ابا عبدالله الحسين‌(ع) نيز از شب اول ماه محرم همراه با مراسم دعای كميل، زيارت عاشورا، نوحه‌خوانی و سينه‌زنی در محل اقامتگاه سابق سفارت جمهوری اسلامی ايران در پروتوريا آغاز شده و تا 13 محرم ادامه دارد.

اين مراسم با حضور ايرانيان مقيم آفريقای جنوبی، رؤسای دفاتر خبرگزاری و صدا و سيمای جمهوری اسلامی ايران، كاركنان سفارت جمهوری اسلامی در پروتوريا، سفير و رايزن فرهنگی ايران آغاز شده است.

حجت الاسلام والمسلمين باقری؛ روحانی اعزامی از ايران در پروتوريا در جمع ايرانيان مقيم و همچنين شيعيان اين منطقه و حجت الاسلام و المسلمين شريف مهدوی، در منطقه كيپ تاون در جمع ايرانيان و شيعيان مقيم كيپ تاون به سخنرانی پرداخته و برنامه‌های سالانه سوگواری سالار شهيدان را رونق بخشيده‌اند.

علاوه بر مراسم ذكر شده، شيعيان در مناطق خارانكوآ، گواتما، سووتو، فری استيت، پورت اليزابت، دربان و كندوله، با حضور مبلغان بعد از نماز مغرب و عشا، برنامه‌های بزرگداشت ياد و خاطره شهدای كربلا و سالار شهيدان را برگزار كرده كه اين مراسم تا پاسی از شب ادامه دارد.


کد مطلب: 10948

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/10948/توزيع-نشريات-ويژه-ايام-محرم-آفريقای-جنوبی

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir