برگزاری مسابقه شعر با موضوع «امام حسين(ع) و كربلا» در تركيه

ایکنا , 5 دی 1388 ساعت 13:04

جهان: مسابقه ملی شعرنويسی به مناسبت فرارسيدن ماه محرم‌الحرام با موضوع «امام حسين(ع) و كربلا» به همت انجمن حمايت از مستضعفان تركيه(Mustazaf-Der) برگزار می‌شود.


«محمدعلی كوتان»(Muhammed Ali Kutan) مدير مركز حمايت از مستضعفان تركيه شعبه شهر «تارسوس»(Tarsus) با بيان اين مطلب گفت: هدف انجمن حمايت از مستضعفان، خدمت به مردم و قدم برداشتن در راه حق تعالی است، ماه محرم نيز يكی از ماه‌هايی است كه در ميان تمام مسلمانان جايگاه ويژ‌ه‌ای دارد.

وی افزود: در اين ماه، امام حسين(ع) سرور و سالار شهيدان همراه با هفتاد و دو تن از ياران با وفايش به شهادت رسيدند و اين واقعه بعد از هزاران سال هنوز هم قلب هر مؤمنی را جريحه‌دار می‌كند؛ بنابراين تصميم گرفتيم برای بزرگداشت ياد و خاطره حضرت امام حسين(ع) مسابقه‌ای در قالب شعرنويسی برگزار كنيم.

مدير مركز حمايت از مستضعفان تركيه شعبه شهر «تارسوس» تصريح كرد: شركت‌كنندگان در اين مسابقه بايد توجه كنند كه اشعار ارسالی بايد بيشتر از سه بيت باشند و تا 25 دی برابر با 29 ماه محرم به مقر انجمن ارسال شوند، اين مسابقه محدوديت سنی ندارد و همه می‌توانند در آن شركت كنند.

وی اضافه كرد: هيأت داوران بعد از بررسی اشعار ارسالی، اسامی نفرات برگزيده را 27 دی ماه اعلام و طی مراسمی باشكوه در مقر انجمن حمايت از مستضعفان، جوايز نفرات برتر را اهدا می‌كنند.


کد مطلب: 10956

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/10956/برگزاری-مسابقه-شعر-موضوع-امام-حسين-ع-كربلا-تركيه

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir