حسینیه سیدالشهداء آمل با قدمت صد ساله در آتش سوخت

خبرگزاری مهر , 5 دی 1388 ساعت 14:49

ایران‌زمین: حسینیه سیدالشهدا در آمل با قدمتی یکصد ساله به دلیل اتصال سیم‌های برق در آتش سوخت.


رئیس شورای روستای پاشاکلای شهرستان آمل از تخریب کامل حسینیه قدیمی موسوم به حسینیه سیدالشهداء این روستا از توابع بخش مرکزی این شهرستان خبر داد. 

بیژن پاشایی شامگاه جمعه در آمل اظهار داشت: این حادثه صبح روز جمعه رخ داد و به این ترتیب کل این حسینیه که بیش از صد سال قدمت دارد در آتش سوخت.

وی علت این آتش‌سوزی را ناشی از اتصالی برق عنوان کرد و افزود: بلافاصله اهالی روستا با حضور در حسینیه در حال سوخت با امکانات در دسترس توانستند آتش را پس از ساعت‌ها تلاش خاموش کنند.

رئیس شورای اسلامی روستای پاشاکلای آمل با بیان اینکه بلافاصله آتش سوزی حسینیه را به سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آمل اطلاع دادیم، تصریح کرد: متاسفانه با وجود اعلام وقوع آتش‌سوزی به این سازمان، ماموران آتش‌نشانی بعد از یک ساعت به محل حادثه رسیدند که آتش سوزی با همیاری و تلاش روستاییان خاموش شده بود.

پاشایی اضافه کرد: ماموران آتش نشانی پس از رسیدن به محل حادثه فقط نظاره‌گر خاموش کردن آتش سوزی از سوی اهالی بودند.

وی میزان خسارت وارده به این حسینیه را بیش از صد میلیون ریال اعلام کرد و ادامه داد: میزان خسارت وارده را برای اختصاص اعتباری برای ساخت مجدد این حسینیه به بخشداری مرکزی شهرستان گزارش خواهیم کرد.

رئیس شورای اسلامی روستای پاشاکلای آمل گفت: هم اکنون اهالی این روستا در کنار مسجد در حال ساخت این روستا با جانمایی موقت مراسم عزاداری امام حسین ( ع ) را برپا می‌کنند.


کد مطلب: 10964

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/10964/حسینیه-سیدالشهداء-آمل-قدمت-صد-ساله-آتش-سوخت

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir