برگزاری مراسم شب عاشورا در کویت

خبرگزاری ايرنا , 6 دی 1388 ساعت 9:53

جهان: مراسم شب عاشورای حسینی شنبه شب با حضور عزاداران و عاشقان اهل بیت در کویت برگزار شد.


برخی مساجد، حسینیه‌ها و تکایای کویت به مناسبت عاشورای حسینی شاهد برپایی مجالس عزاداری در سوگ سالار شهیدان کربلا حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و یاران با وفای وی بود. 

شیعیان و عاشقان اهل بیت در قالب هیئت‌های عزاداری با حضور در این مجالس به نوحه‌سرایی و سینه‌زنی پرداخته و در غم سرور آزادگان جهان و مظلومان کربلا اشک ماتم ریختند و خاطره آنان را گرامی داشتند. 

حجت الاسلام محمد فاضلی خطیب حسینیه اشکنانی در مراسم شب عاشورا که جمع کثیری از شیعیان از جمله هموطنان ایرانی نیز حضور داشتند طی سخنانی نهضت عاشورا را نقطه عطف تاریخ بشریت و چراغ هدایت و راه مبارزه با ظالمان و ستمکاران دانست. 

وی گفت: به رغم وقوع حوادث بسیار مهم در گذشته، با این حال همه آنها پس از مدتی به فراموشی سپرده شده است ولی عاشورا در طول تاریخ حوادث جهان را تحت‌الشعاع قرار داده و خورشید حسین‌(ع) و نهضت عاشورا همچنان بر غرب و شرق عالم می‌تابد. 

فاضلی گفت: عاشورا نه تنها فراموش بلکه کم‌رنگ نیز نمی‌گردد و هر ساله با عظمت و شکوه بیشتری برگزار می‌شود. 

وی حقانیت، الهی بودن و مظلومیت امام حسین(ع) و یارانش را رمز ماندگاری عاشورا خواند و افزود: در طول تاریخ برخی حاکمان زمان تلاش زیادی را برای از بین بردن یاد و خاطره عاشورا انجام دادند ولی به رغم همه این تلاش‌ها پس از گذشت هزار و چهارصد سال عاشورای حسینی هر سال نسبت به قبل باشکوه تر برگزار می‌شود‌. 

وی همچنین با یادآوری وقایع شب عاشورا و سخنان امام حسین‌(ع) در جمع یاران خود و مصمم بودن آنان در یاری دین خدا گفت: نهضت عاشورا قیامی جاودانه الهی برای جلوگیری از انحراف در دین خدا بود. 

وی افزود، امام حسین‌(ع‌) درباره یارانش فرمود است: اصحابی بالاتر از اصحاب خود سراغ ندارم و آنان با جهاد در کنار امام حسین‌(ع) و شهادت در رکاب وی این موضوع را ثابت کردند.
 
در کویت مراسم عزاداری ابا عبدالله الحسین‌(ع) از اول محرم توسط شیفتگان خاندان عصمت و طهارت در مساجد متعلق به شیعیان، حسینه‌ها و تکایا همراه با سخنرانی، سینه‌زنی و نوحه‌سرایی جریان دارد.


کد مطلب: 10987

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/10987/برگزاری-مراسم-شب-عاشورا-کویت

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir