مراسم عزاداری شب عاشورا در مادرید برپا شد

خبرگزاری ايرنا , 6 دی 1388 ساعت 10:04

جهان: به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، مراسم سوگواری سالار شهیدان در مادرید برگزار شد.


مراسم عزاداری شب عاشورای ابا عبدالحسین‌(ع) قافله سالار شهیدان کربلا، با حضور جمع زیادی از عاشقان و شیفتگان آن حضرت و یاران باوفایش شنبه شب در نمازخانه سفارت ایران در مادرید برگزار شد. 

در این مراسم که با برپایی نماز پرفیض جماعت آغاز گردید، حجت‌الاسلام مطلبی امام جماعت مسجد ابوذر تهران که به اسپانیا اعزام شده است، طی سخنانی اهمیت فداکاری‌های امام حسین‌(ع) و شهدای کربلا برای حفظ اسلام را یاد آور شد. 

وی با اشاره به اینکه با گذشت حدود 1400 سال از نهضت عاشورا هنوز این حماسه زنده است، اظهار داشت: آثار شهادت امام حسین‌(ع) تا روز قیامت در دنیا باقی می‌ماند و هر سال که می‌گذرد، آتش این حماسه در دل شیعیان و شیفتگان آن حضرت شعله ورتر می‌شود.
 
وی همچنین با تاکید بر اینکه هیچکس در دنیا و آخرت به مقامی و جایگاهی دست نخواهد یافت مگر به واسطه اعمال خود‌، به عزاداران اهل بیت نبوت‌(ع) توصیه کرد که با انجام اعمال نیک و بجا آوردن فرایض و واجبات شرعی از جمله نماز‌، توشه‌ای برای آخرت خود فراهم کنند.
 
بنا براین گزارش‌، در این مراسم که در فضایی حزن‌انگیز با شور و عشق حسینی ادامه داشت‌، شیفتگان امام حسین‌، ابولفضل العباس و دیگر شهدای کربلا‌(ع) تا پاسی از شب به عزاداری پرداختند و در ماتم شهادت سالار شهیدان عالم به سر و سینه زدند.
 
در این مراسم که به اهتمام رایزنی فرهنگی و سفارت جمهوری اسلامی ایران در مادرید برپا گردید‌، «محمدرضا کارشناس» کاردار و سرپرست سفارت ایران و کارکنان نهادهای ایرانی مستقر در مادرید و اعضای خانواده‌هایشان نیز شرکت داشتند. 

نوحه‌خوانی دو تن ازمداحان اهل بیت نبوت‌(ع) نیز به این مراسم شور و معنویت خاصی بخشید که یاد آور مراسم عزاداری شیعیان و عاشقان امام حسین‌(ع) در مساجد‌، تکایا و حسینیه‌های میهن اسلامی بود.


کد مطلب: 10988

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/10988/مراسم-عزاداری-شب-عاشورا-مادرید-برپا

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir