تاریخ انتشار
دوشنبه ۷ دی ۱۳۸۸ ساعت ۱۱:۲۲
۰
کد مطلب : ۱۰۹۹۱

جامعیت و تکیه بر منابع معتبر از مزایای دانشنامه امام حسین(ع) است

جامعیت و تکیه بر منابع معتبر از مزایای دانشنامه امام حسین(ع) است
سیدمحمود طباطبایی‌نژاد با اشاره به دانشنامه امام حسین(ع) به تمامی ابعاد زندگی و امامت و دوران کودکی و زندگی ایشان با پیامبر و امیرالمومنین و خلافا پرداخته است، بیان کرد که شروع قیام و حوادث با تکیه بر منابع معتبر دنبال شده و مباحث دیگر نیز از منابع معتبر آمده است.

مسئول گروه سیره و تاریخ موسسه فرهنگی دارالحدیث با بیان اینکه این متن همرا ه با ترجمه است و با توضیح نقاط مشکل اعلام اشخاص و اعلام جغرافیایی توضیح داده شده است، از اعراب گذاری متن حدیث و تاریخ خبر داد.

وی با تاکید بر اینکه پژوهشها و نکاتی تازه در این تحقیق آمده که کار را برای محققین، مراجعین بسیار راهگشا می کند، جامعیت و تکیه بر منابع معتبر را از دیگر مزایای دانشنامه امام حسین(ع) عنوان کرد.

مسئول پژوهش دانشنامه امام حسین(ع) گفت: «با مراجعه بیشتر به قرون ۳ و ۴ تا قرن ۶ و ۷ و حداکثر تا قرن ۹ سعی کردیم که مطالب را اخذ کنیم و از منابع متأخر از زمان صفویه به عنوان منبع تکیه نکردیم.»

طباطبابی‌نژاد با بیان اینکه بسیاری از متونی که مهجور بوده و در منابع معتبر شیعه و سنی بوده و کمتر مطرح بوده دست یافتیم و آن ها را مطرح کردیم؛ از توسعه مطالب پیرامونی مقتل امام حسین(ع) خبر داد.

چندی پیش مراسم رونمایی از دانشنامه امام حسین(ع) در تالار علامه مجلسی موسسه علمی - فرهنگی دارالحدیث برگزار شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما