کتاب «مصائب حسین(ع)» به زبان فرانسه منتشر شد

خبرگزاری ايرنا , 7 دی 1388 ساعت 9:25

فرهنگ: کتاب «مصائب حسین(ع)، توسط یک دانشجوی ایرانی در فرانسه به چاپ رسید.


همزمان با ایام عزاداری سید الشهدا صلوات الله علیه کتابی در زمینه قیام عاشورا و آثار جهانی آن توسط یک دانشجوی ایرانی در فرانسه منتشر شد.

این کتاب با عنوان «مصائب حسین(ع): بازخوانی یک انقلاب الهی و آثار جهانی آن» (La Passion de Hussein: Relecture d’une révolution divine et ses conséquences universelles) در شش فصل تدوین شده و ضمن توضیح شخصیت‌های اصلی صحنه عاشورا، به بررسی علل وقوع این رویداد عظیم بشری، وقایع مرتبط و دست‌آوردهای سیاسی، اجتماعی و اخلاقی عاشورا پرداخته است.

سعید موسوی دانشجوی ایرانی مقیم فرانسه انگیزه خود برای نگارش این کتاب را تبیین مسئله کربلا و تاریخچه آن به همراه معرفی سید الشهدا علیه السلام و دیگر شخصیت‌های اصلی نهضت جهانی با زبانی جدید و کامل‌تر و همچنین پرداختن به تمام جوانب مساله در حد ممکن برای مخاطبان فرانسه زبان توصیف کرده است.

وی که از دو سال پیش به نگارش این کتاب همت گماشته، سرانجام در عید غدیر امسال کار نگارش را به پایان برده و اینک همزمان با ایام محرم آن را به چاپ رسانده است.

نقاشی ماندگار استاد فرشچیان که صحنه حزن انگیز «عصر عاشورا» را تصویر می‌کند زینت بخش روی جلد کتاب «مصائب حسین(ع)» است که با اجازه ایشان، مورد استفاده قرار گرفته است.


کد مطلب: 10992

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/10992/کتاب-مصائب-حسین-ع-زبان-فرانسه-منتشر

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir