تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۶ دی ۱۳۸۶ ساعت ۱۹:۳۹
۰
کد مطلب : ۱۱۰۰

تشدید تدابير امنيتي در آستانه عاشورا در شهرهاي مقدس عراق

به گزارش خیمه، مقامات امنيتي در كربلا، نجف و بغداد روز چهارشنبه از بستن ورودي‌هاي شهرهاي كربلا، نجف اشرف و كاظمين (شمال بغداد) خبر دادند.

سرتيپ "قاسم عطا" سخنگوي طرح امنيت بغداد اعلام كردكه از امروز و تا بعد از آيين‌هاي عاشورا، ورودي‌هاي كاظمين، محل مرقدهاي امام موسي كاظم(ع) و امام جواد الائمه(ع) به روي وسايل نقليه بسته است.

وي اضافه كرد كه نيروهاي نظامي عراق حلقه امنيتي را در اطراف اين منطقه ايجاد كرده و از ورود خودرو و موتورسيكلت و دوچرخه به منطقه جلوگيري مي‌كنند.

عطا همچنين از اعمال مقررات منع وسايل نقليه در حومه حرمين مطهر امامين در كاظمين(ع) خبر داد.

همزمان استاندار كربلا نيز گفت كه مقررات منع تردد وسايل نقليه در مركز شهر كه محل مرقدهاي امام حسين(ع) وابوالفضل عباس(ع) است، از امروز اعمال مي‌شود.

"عقيل الخزعلي" اين طرح را اقدامي پيشگيرانه امنيتي براي جلوگيري از حوادث ناگوار و تسهيل حركت زايران و هياتهاي عزاداري به منطقه بين‌الحرمين ذكر كرد.

وي اضافه كرد كه بيش از ‪ ۲۰‬هزار نيروي ارتش و پليس در طرح امنيتي دهه اول محرم شركت دارند.

از سوي ديگر در نجف اشرف نيز امروز از مشاركت ‪ ۲۴‬هزار تن از نيروهاي پليس و ارتش در طرح امنيتي ويژه عاشورا در اين شهر خبر داده شد.

"عبد الكريم المياحي" فرمانده پليس نجف در اظهاراتي گفت كه نجف اشرف به سه حلقه امنيتي تقسيم شده و وظايف هريك از نيروها در هريك از اين حلقه‌ها مشخص شده است.

وي ادامه داد كه مقررات منع تردد خودروها در مركزشهر محل مرقد امام علي(ع) از امروز آغازشده و از ورود خودروهايي كه از شهرهاي ديگر قصد ورود به داخل شهر دارند، جلوگيري مي‌شود.

اين اظهارات درحالي است كه برخي گزارش‌ها حكايت از آن دارد، كه براي اولين بار ازسال ‪ ۱۹۹۱‬ميلادي، تعداد زايران كشورهاي عربي حوزه خليج فارس در آستانه عاشورا در نجف اشرف افزايش پيدا كرده است.

مقامات امنيتي عراق اميدوارند كه با تدابير اتخاذ شده، آيينهاي تاسوعا و عاشوراي حسيني در آرامش و امنيت برگزار شود.

همزمان باتشديد تدابير امنيتي، حركت زايران به سمت شهرهاي مقدس عراق براي برپايي آيينهاي تاسوعا و عاشورا نيز شدت گرفته است
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما