تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۶ دی ۱۳۸۶ ساعت ۱۹:۵۴
۰
کد مطلب : ۱۱۰۲
رييس مجلس خبرگان رهبري:

امواج خروشان عاشورا اساس ظلم و ستم را نابود خواهد کرد

امواج خروشان عاشورا اساس ظلم و ستم را نابود خواهد کرد
به گزارش خیمه، رييس مجلس خبرگان رهبري اظهار داشت: شهادت امام حسين(ع) حماسه عظيم الهي است كه در همه زبان‌ها جاريست.
 
آيت الله هاشمي‌رفسنجاني امروز در ديدار با اعضاي ستاد احياي فريضه امر به معروف و نهي از منكر با ارايه تحليلي از آيات قرآني در خصوص سابقه امر به معروف و نهي از منكر در طول تاريخ، گفت:اصلاح همه جانبه جوامع در سايه راهنمايي‌هاي همگاني است. 

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان تاكيدات آيات و روايات، گفت: اختيار از اصول مهم رفتار و كردار انسان هاست كه پاداش و جزا در اين اصل معنا پيدا مي‌كند. 

وي با بيان تاثيرات فردي و اجتماعي اعمال خوب و زشت گفت: اديان براي جلوگيري از فراگيري كارهاي نادرست برنامه‌هاي خاص دارند. 

رييس مجلس خبرگان رهبري ، عقل ، اختيار و تصميم‌گيري را سرمايه غني انساني دانست و اظهار داشت: بايد با روش‌هاي مختلف هنري براي تبيين خوبي‌ها و تقبيح بدي‌ها در جامعه اقدام كرد. 

آيت الله هاشمي رفسنجاني اراده انساني را محصول خواست و تشخيص دانست و گفت: دعوت به خير ، تبلور و شاخص مسلماني است كه برخاسته از اراده انسانهاست. 

وي امر به معروف و نهي از منكر را يك كار فرهنگي دانست و تاكيد كرد: تاثير احياي عمومي اين فرهنگ باعث ايجاد يك جامعه زنده و پوياست.
 
رييس مجلس خبرگان رهبري تاكيد كرد كه علما و دانشمندان بايد جامعه را با ارزش پالايشگري آشنا كنند. 

وي با تحليل تاريخي روند برنامه‌هاي شيعه از نخستين سال‌هاي پس از رحلت پيامبر(ص) تاكنون افزود: زندگي ائمه حتي در دوران تقيه معطوف به حفظ كيان نظام اسلامي بر اساس تفسير " اهم فالاهم" بوده كه قيام عاشورا بهترين و مهمترين كار ممكن براي حفظ جامعه اسلام از انهدام و انحرافات در آن شرايط زماني است . 

آيت الله هاشمي رفسنجاني با بيان برنامه‌هاي ظاهري و باطني امام حسين(ع) گفت: امواج خروشان اشك‌هاي صحنه عاشورا تا هميشه تاريخ بر پهنه جوامع كوبيده مي‌شود تا اساس ظلم و ستم نابود و جامعه منحرف اصلاح و افراد بيدار شوند.
 
رييس مجلس خبرگان رهبري اظهارداشت: اهل بيت ابا عبدالله و كاروان اسارت كربلا در مسير تا برگشت به مدينه وجدان‌هاي خفته را بيدار كردند پس از عاشورا تا عصر غيبت حركت مدبرانه ائمه توانست افكار ناب اسلامي را در جوامع اسلامي نفوذ دهد. 

وي ادامه داد: نتيجه اين شد كه پس از غيبت بسياري از حكومت‌هاي شيعي در اقصي نقاط جهان تشكيل شود و مي‌بينيد اين روزها مردم حضور معناداري در عزاداري‌ها دارند. 

آيت الله هاشمي رفسنجاني در مراسم عزاداري هيات‌هاي مختلف حسيني در محوطه مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: امام حسين(ع) مظهر جهاد براي اسلام، عدالت، دفاع از مظلوم و پرچمش پرچم عدالت است. 

رييس مجلس خبرگان افزود: عاشورا موجي در اقيانوس بشريت ايجاد كرد كه جاودان است. 

بنا بر گزارش مجمع تشخيص مصلت نظام، وي با تفسير و تبيين مصباح هدايت براي امام حسين(ع) گفت: خون خدا تا دفع كامل ظلم و ستم مي‌جوشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما