همايش «امام حسين(ع) و واقعه كربلا» در تركيه برگزار شد

سايت خبری قرآنی , 8 دی 1388 ساعت 12:44

جهان: همايش «امام حسين(ع) و واقعه كربلا» به همت انجمن حمايت از مستضعفان شعبه شهر «دياربكر» و با حضور بيش از سه هزار تن از دوستداران نواده گرامی پيامبر(ص) برگزار شد.


در این برنامه «محمود كئلئ» از علمای برجسته دياربكر به زبان كردی درباره رشادت‌های شهدای كربلا و ظلم يزيد در حق اهل بيت پيامبر اسلام(ص) سخنانی ايراد كرد.

همچنين «رجب اؤزكيشی»(از علمای اهل ‌سنت) نيز طی سخنانی ضمن عرض تسليت به مناسبت شهادت جانسوز اباعبدالله الحسين(ع) اظهار كرد: زمانی كه امام حسين(ع) از مكه عازم كوفه شد در خطبه‌ای كوتاه خطاب به يارانش گفت: «هر كس كه می‌خواهد جان خود را برای خدا و پيامبر خدا(ص) فدا كند همراه من بيايد» و از تمام كسانی كه همراه وی عازم كربلا شدند فقط ۷۲ تن لياقت شهادت در راه خدا را كسب كردند.

وی افزود: اگر افرادی كه همراه نواده پيامبر اسلام(ص) بودند سخنانش را درك می‌كردند تعداد ياران امام حسين(ع) نه ۷۲ نفر بلكه ۷۲ هزار نفر می‌شد، در طرف ديگر هم عده‌ای از خدا بی‌خبر و فريب دنيا خورده به دستور يزيد در مقابل فرزند علی‌ابن ابی‌طالب(ع) صف‌آرايی كردند و عده‌ای ديگر هم كه قول بيعت و وفاداری به امام حسين(ع) را داده بودند ناجوانمردانه وی را رها كردند.

اين مراسم با قرائت دعا، سخنرانی تعدادی از علمای حاضر در جلسه و اجرای سرودهای مذهبی به پايان رسيد.


کد مطلب: 11037

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/11037/همايش-امام-حسين-ع-واقعه-كربلا-تركيه-برگزار

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir