همايش ده هزار نفري زنان عاشورايي در ميثاق با راه حسيني برگزار شد

26 دی 1386 ساعت 20:04

همايش ده هزار نفري زنان عاشورايي در ميثاق با راه حسيني امروز در مهديه تهران برگزار شد .


به گزارش خیمه، هزاران نفر از زنان محب خاندان اهل بيت(ع)، همزمان با هفتم محرم الحرام و در آستانه تاسوعا و عاشوراي حسيني بر مظلوميت امام حسين و اهل بيت پاكش اشك ماتم ريختند .

شركت كنندگان در اين مراسم از امام حسين(ع) به عنوان بزرگترين الگوي فداكاري و جان فشاني در راه خداي بزرگ ياد كردند كه پيروي از آن همان راه ايمان و آزادگي و زندگي با افتخار و سربلندي است .

مسئول برگزاري اين همايش با اشاره به اين كه زنان در طول تاريخ نقش مهمي در انتقال پيام عاشورا داشته اند گفت : زنان علاوه بر اينكه مي توانند پيام عاشورا را ابلاغ كنند مي توانند با حمايت از همسران شان در برپايي برنامه هاي ويژه دهه محرم مدافع اين ارزشها باشند .

مريم پوريامين ابراز اميدواري كرد كه زنان جامعه با انديشه در فلسفه و درك راه امام حسين(ع) ، خاندان و ياران باوفايش سلام الله عليهم اجمعين در روز عاشورا ، براي خانواده هاي خود الگوهاي مناسبي را تبيين كنند.

وي با اشاره به نقش زنان در انتقال پيام عاشورا گفت : سخنراني ها و مداحي ها در اين همايش با محور يادآوري نقش حماسي زنان عاشورايي بويژه حضرت زينب(س) عقيله بني هاشم سلام الله عليها است .

پوريامين گفت : "بيعت زنان عاشورايي در عصر ظهور" و "تعميق جايگاه زن در تفكر حسيني" از جمله سخنراني هاي است .

زهرا سادات مشيري " دبير اين گردهمايي " هم در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اين كه اين برنامه به مناسبت سال اتحاد ملي و انسجام اسلامي برگزار شده است گفت : ما در اين گردهمايي سعي كرده ايم تا زنان را با آرمان هاي امام حسين(ع) و حضرت زينب(س) بيشتر پيوند و براي نحوه عزاداري بانوان الگو سازي انجام دهيم .


کد مطلب: 1104

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/1104/همايش-ده-هزار-نفري-زنان-عاشورايي-ميثاق-راه-حسيني-برگزار

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir