متقیان خبر داد:

جزئیات ثبت نام نخبگان برای اعزام به عمره مفرده

خبرگزاری مهر , 8 دی 1388 ساعت 18:15

جامعه: مدیر کل روابط عمومی بنیاد ملی نخبگان با تشریح جزئیات ثبت نام نخبگان برای اعزام به عمره مفرده گفت: ثبت نام عمره نخبگان پس از تعیین وضعیت عمره مفرده انجام خواهد شد.


علی متقیان با اشاره به اینکه زمان قطعی ثبت نام عمره نخبگان هنوز مشخص نشده است، آغاز ثبت نام مشمولان بهره مندی از هدیه سفر عمره بنیاد ملی نخبگان را منوط به مشخص شدن وضعیت قطعی عمره در کشور دانست.

او گفت: امکان یا عدم امکان برگزاری عمره مفرده در سال جاری تاکنون مشخص نشده است لذا تا زمانی که از سوی سازمان حج و زیارت و ستاد عمره دانشجویی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها تکلیف عمره در سطح کلان مشخص نشود امکان اعلام برنامه قطعی ثبت نام و اعزام نخبگان مشمول جایزه عمره وجود ندارد.

مدیر کل روابط عمومی بنیاد ملی نخبگان اضافه کرد: امیدواریم با پیگیری‌های انجام شده توسط مسئولان امر، به زودی در این زمینه تصمیم‌گیری شود.

او هدیه سفر عمره را یکی از جوایز اعطایی بنیاد ملی نخبگان به نخبگان مشمول جوایز علمی این بنیاد اعلام کرد و گفت: علی‌رغم اینکه در آئین‌نامه عنوان اعطای کمک هزینه سفر عمره به نخبگان آمده است اما بنیاد ملی نخبگان در راستای تعمیق برکات معنوی این سفر، کلیه امور از ثبت نام و سازماندهی تا اعزام نخبگان را در قالب کاروان‌های اختصاصی بنیاد نخبگان و با همکاری ستاد عمره دانشجویی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها انجام می‌دهد.

متقیان با اشاره به اعزام ۶۶۷نفر از نخبگان بنیاد ملی نخبگان به سفر عمره از سال ۸۶تاکنون گفت: از این تعداد، ۵۷۷نفر از برادران و خواهران نخبه و ۹۰نفر از زوج‌های نخبه در قالب نه کاروان اختصاصی بنیاد ملی نخبگان عازم زیارت سرزمین وحی و توفیق حضور در مکه مکرمه و مدینه منوره شده‌اند.

او ادامه داد: با هماهنگی صورت گرفته با ستاد عمره دانشجویی در صورت توفیق برای سال جاری علاوه بر اعزام کاروان نخبگان مجرد، دو کاروان متاهلی برای نخبگان در نظر گرفته‌ایم که در صورت استقبال نخبگان متاهل به سه کاروان افزایش خواهد یافت.

مدیر کل روابط عمومی بنیاد ملی نخبگان اعزام خواهران به سفر عمره را نیز مشروط به موافقت سازمان حج و زیارت دانست و  گفت: در صورت موافقت سازمان یک کاروان برای خواهران مجرد اختصاص داده خواهد شد.

مدیر کل روابط عمومی بنیاد ملی نخبگان گفت: به محض فراهم شدن مقدمات اعزام، ثبت نام نخبگان واجد شرایط از طریق سامانه اینترنتی بنیاد انجام خواهد شد.


کد مطلب: 11046

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/11046/جزئیات-ثبت-نام-نخبگان-اعزام-عمره-مفرده

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir