تاریخ انتشار
چهارشنبه ۹ دی ۱۳۸۸ ساعت ۱۳:۰۹
۰
کد مطلب : ۱۱۰۷۴
فرمانده نیروی انتظامی:

خودروی پلیسی که روز عاشورا با مردم تصادف کرده، دزدیده شده بود

خودروی پلیسی که روز عاشورا با مردم تصادف کرده، دزدیده شده بود
سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در حاشیه همایش معاونان اجتماعی نیروی انتظامی با حضور در جمع خبرنگاران به حوادث روز عاشورا اشاره كرد و گفت: تهدیدهای تروریستی در مناطق مختلف و همچنین فراخوانی جریان فتنه را در این روز داشتیم كه البته در بسیاری مناطق وضعیت امن بود.

او با بیان اینكه پیش از این نیز اعلام كرده بودیم كه در مقابل جریان اغتشاش‌گر تلاشمان خشونت حداقلی است و اگر اغتشاش كردند برخورد می‌كنیم گفت: از مدارای پلیس سوء استفاده كردند و به سمت ماموران حمله كردند و حتی سردار رجب‌زاده را كه قصد صحبت با آنها را داشت، مورد حمله قرار دادند. از این رو معلوم بود كه سازمان‌یافته برای اغتشاش و حمله و اهانت به مقدسات آمده بودند.

رئیس پلیس كشور ادامه داد: نمی‌خواهم بگویم همه از این دست بودند اما در این شرایط تفكیک آسان نیست و افراد باید خودشان را از این جریان جدا كنند.

احمدی‌مقدم ادامه داد: 11 صبح به سمت پلیس حمله شد و پلیس نیز با اغتشاش‌گران برخورد و تعدادی از آنها را دستگیر كرد.

فرمانده نیروی انتظامی تاكید كرد: دیگر مدارا نخواهد شد و با دستگیر شدگان نیز با مدارای سابق برخورد نمی‌شود به طوری كه تا تحقیقات تكمیل نشود،آزاد نمی‌شوند و از سوی دستگاه قضایی نیز حتما با اغتشاش‌گران برخورد قاطع صورت می‌گیرد.

احمدی‌مقدم اقدامات تجمع‌كنندگان را محاربه خواند و افزود: اینكه چشم پلیس را كور كنند به فرمانده پلیس حمله كنند، تكایا را تخریب كنند و به مقدسات اهانت كنند و پرچم‌های عزاداری را آتش بزنند در هیچ جای دنیا اینگونه نیست كه پلیس با این اقدامات برخورد نكند.

فرمانده ناجا تاكید كرد: دوره مدارا تمام شد و دیگر با اغتشاش‌گران مدارا نمی‌شود و برخوردها شدیدتر می شود.
احمدی‌مقدم با بیان اینكه تكلیف روشن شد در رابطه با خساراتی كه به نیروی انتظامی وارد شد گفت:‌ 110 تا 120 نفر از پرسنل نیروی انتظامی با درجات مختلف مصدوم و حدود 60 نفر در بیمارستان بستری شدند.

رئیس پلیس كشور با بیان اینكه ماموران خواستند خشونت به خرج ندهند، گفت:‌ وگرنه برخورد با این افراد برای پلیس سخت نیست اما ما را ناچار كردند برخورد شدیدتری داشته باشیم.

به گفته احمدی‌مقدم یكی دو خودرو و چند موتورسیكلت نیروی انتظامی آتش زده شد و به وسایل مردم نیز آسیب رسید.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به كشته‌شدگان روز عاشورا توضیح داد: كسی را از پل انداختند، یكی را با اسلحه ساچمه‌ای كشتند که این از جریان كشته‌سازی حكایت می‌كند.

او با بیان اینكه خسارات ما چندان مهم نیست تصریح كرد:‌ اما این نشانه برانداز بودن جریان است كه نشان می‌دهد در حد یک كار سیاسی نیست.

او در رابطه با آمار متناوب از تعداد و نحوه كشته‌شدگان روز عاشورا گفت: در نهایت باید گزارش پزشكی قانونی گرفته شود و گزارش‌هایی كه داده می‌شود گزارش‌های اولیه است اما در این روز تنها یک نفر با سلاح گرم كشته شده كه آقای موسوی بوده و در یكی از خیابان‌های فرعی با گلوله ترور شده است.

او در رابطه با دستگیری عوامل این اقدام گفت: از آنجا كه دستگیری‌ها فقط از سوی نیروی انتظامی نبوده باید بررسی‌ها تكمیل شود اما در مجموع حدود 500 نفر دراین اغتشاشات دستگیر شدند.

فرمانده نیروی انتظامی در رابطه با خبری مبنی بر زیر گرفته شدن مردم از سوی یک خودرو گفت:‌ در مورد خودرویی كه اغتشاش‌گران را زیر كرد، مالک خودرو شناسایی شد و معلوم شد كه این خودرو سرقت شده بوده است و سارق اقدام به این كار كرده است كه تحقیقات برای شناسایی این فرد در حال انجام است.

احمدی‌مقدم در پاسخ به سئوالی در رابطه با تصاوری در سایت‌های اینترنتی و زیر گرفته شدن برخی افراد از سوی خودروهای غیرشخصی گفت: هیچ تصویری وجود ندارد و شما هم دروغ نگویید و حق ندارید دیگر سئوال‌های دروغ بپرسید.

به گفته احمدی‌مقدم خودروی شخصی كه اغتشاش‌گران را زیر گرفته شناسایی شده و پلاكش هم وجود دارد.
فرمانده نیروی انتظامی در رابطه با خودرویی كه اعلام شد از سوی آن علی موسوی ترور شده است، گفت: این خودرو هنوز شناسایی نشده و خبری مبنی بر شاسی‌بلند بودن این خودرو اشتباه است و این خودروی شاسی‌بلند خودرویی است كه اغتشاش‌گران را زیر گرفته است چرا كه هنوز خودرویی كه موسوی را زده كشف نشده است.

احمدی‌مقدم در رابطه با اطلاعیه‌ای كه شب پس از عاشورا از سوی پلیس منتشر و پس از دقایقی از سایت پلیس برداشته شد، گفت: ما اطلاعیه‌ای نداریم یک اشتباهی شد و سایت پلیس اطلاعیه‌ای را گذاشت كه بلافاصله هم برداشت و ما نیز بلافاصله خبر اصلاح شده را دادیم.

فرمانده نیروی انتظامی در رابطه با نحوه كشته شدن افراد در روز عاشورا و كشته شدن یک یا دو نفر با اسلحه ساچمه‌ای گفت: پلیس هم در دفاع از خودش مجاز به استفاده از ابزارش است و هیچ جای دنیا نداریم كه پلیس مجروح شود از این رو در صحنه‌های بعدی پلیس با اقتدار بیشتری برخورد می‌كند.

او اذعان كرد كه اسلحه‌ ساچمه‌ای جزو سلاح‌های ضد شورش پلیس است.

فرمانده نیروی انتظامی در رابطه با ورود سلاح به كشور نیز گفت: ورود سلاح روند نامطلوبی دارد و معمولا از عراق وارد می‌شود كه سراوس‌های اطلاعاتی غربی نیز در این رابطه نقش دارند.

به گزارش ایلنا، فرمانده ناجا در رابطه با همایش معاونان اجتماعی نیروی انتظامی نیز گفت: در رابطه با برنامه‌های امسال و آمادگی برای برنامه پنجم بررسی‌های لازم به عمل آمد و رویكرد اساسی پلیس یک رویكرد اجتماعی است و تلاشمان این است كه روند جامعه‌محوری و افزایش مشاركت مردم را ارتقا دهیم.

به گفته او بررسی مطالبات مردم وآموزش همگانی از برنامه‌های پلیس است و باید تلاش كنیم تا در پایان برنامه پنجم قدری از پلیس محسوس به سمت پلیس نامحسوس حركت كرده باشیم كه البته روند برنامه چهارم هم خوب بوده است.

احمدی‌مقدم همچنین در رابطه با عزاداری‌های عاشورا و تاسوعا اظهار كرد: از قبل خودمان را آماده كرده و اشاره كرده بودیم كه آمادگی لازم را داریم چرا كه شاید 70 میلیون در كشور عزاداری كنند و هر كسی سرگرم عزاداری است كه انتظار از پلیس نیز این است كه در آماده‌باش باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما