بزرگترین مجموعه نقاشی عاشورایی در تبریز خلق شد

9 دی 1388 ساعت 12:19

فرهنگ: ششصد نقاش شمال غرب كشور‌ بزرگ‌ترين مجموعه نقاشي را با موضوع عاشورا‌ در قالب «۷۲ بغض بوم» در تبريز‌ به تصویر کشیدند.


حسن نجفي، ریيس حوزه هنري استان آذربايجان شرقي، گفت: «در این همایش، ششصد هنرمند از استان‌های قزوين، گيلان، زنجان، همدان، اردبيل، آذربايجان شرقي و غربي و نقاشان اهل تسنن، از صبح تاسوعا تا ظهر عاشورا آثار هنری خود را با موضوع عاشورا و حماسه کربلا در قالب‌های نقاشي، گرافيك، خوشنويسي، حجم، نگارگري، نقاشي خط و ... در سينما قدس تبریز خلق کردند.»

وی هدف از برگزاری این همایش را فرهنگ‌سازي مناسب عاشورا در سطح جامعه، ورود هنرمندان متعهد به اين عرصه، مقابله با خرافات و ترويج بدعت‌هاي غلط و انحرافی، جهت‌دهي فكري هنرمندان جوان به سوي مفاهيم ديني و مذهبي، اشاعه فرهنگ عاشورا ميان هنرمندان، پر كردن خلا توليد آثار هنری با نگاه مفهومي و ديني و ... عنوان کرد.

نجفی گفت:«زيبايي‌هاي نهفته در جوهره حقيقي نهضت عاشورایی دلیلی محکم و قاطع برای خلق آثار عظيم هنري در رشته‌هاي مختلف هنری همچون ادبيات، موسيقي، تجسمي، نمايش، تعزيه و ... است.»

پنجمين سوگواره سراسري «۷۲ بغض بوم» با حضور هنرمندان استان‌هاي شمال غرب همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی در مجموعه فرهنگي هنري سينما قدس تبریز برگزار شد.


کد مطلب: 11076

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/11076/بزرگترین-مجموعه-نقاشی-عاشورایی-تبریز-خلق

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir