پيام محسن رضايي به مناسبت حوادث روز عاشورا:

يكديگر را متهم نكنيم

خبرگزاری کار , 9 دی 1388 ساعت 15:00

رویداد: محسن رضايي در پيامي به مناسبت حوادث روز عاشورا تاكيد كرد:بايد حساب اقليت آشوبگر از كساني كه با پايبندی به قانون اعتراض دارند از هم جدا باشد. در این پیام آمده است:


ملت عزیز و حسینی ایران؛

هتک حرمت به مراسم سالار شهیدان و عاشورای حسینی پرده دیگری از گسترش فعالیت عناصر افراطی و مشكوک را در صحنه سیاسی كشور نشان داد. اعمالی از قبیل قتل و جراحت عده‌ای از هموطنان و نیروهای پلیس تا برخوردهای موهن و زشت در یكی از مقدس‌ترین مراسم مذهبی كشور حكایت از حوادث تلخی دارد كه اگر جلوی آنها گرفته نشود كشور به بحران كشیده می‌شود.

البته بر نیروهای امنیتی و انتظامی است كه قاتلین و ضاربین را شناسایی و حمله‌كنندگان به اموال عمومی و اهانت‌كنندگان به مراسم سالار شهیدان را مشخص و به مقامات قضایی تحویل دهند.

ضمن اینكه باید با هوشیاری مردم و مسئولان، حساب اقلیت آشوبگر و هتاک از كسانی كه با پایبندی به قانون و ارزش‌ها اعتراض و نقدهایی دارند از هم جدا باشد.

همانطور كه بارها اعلان كرده‌ام ضروری است عقلا و نخبگان از حالت تماشاچی خارج شوند و افراط گرایان را از صحنه خارج كنند.

من از پیشگاه ملت ایران و حضرت ابا عبدالله عذر می‌خواهم كه برای اولین بار است كه كشور در وضعیت نامطلوبی قرار گرفته است و من و دوستانم بدلیل محدودیت در اختیارات و ابزار قانونی و برای كمک به ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی كاری بیشتر از آنچه كه انجام شده نتوانستیم انجام دهیم، به همین دلیل در مقاطع مختلف به مسئولان و فعالان سیاسی هشدارهای لازم را داده‌ایم.

حال كه وضعیت به اینجا رسیده، وقت درنگ كردن نیست. یكدیگر را متهم نكنیم ابتدا آرامش را به كشور برگردانیم و سپس به همه اختلافات در فرصت مناسب رسیدگی كنیم.

لازم است كه در مرحله نخست با پیروی از رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، دروازه ورود سازمان یافته دشمن به كشور كه در تسلط افراط گرایان و عناصر مشكوک است را ببندیم و همه علیه افراط گرایی و عناصر مشكوک و اغتشاشگر متحد شویم، آن گاه با تعامل و گفتگوهای مسئولانه‌ای كه حق مردم و نظام در آن حفظ شود به حل همه اختلافات بپردازیم و دزد شبانه‌ای را كه در كمین ورود به ایران نشسته را ناامید سازیم.

سرباز ملت ایران و رهبر انقلاب اسلامی
محسن رضایی


کد مطلب: 11102

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/11102/يكديگر-متهم-نكنيم

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir