آمادگی حوثی‌ها برای مذاكره با عربستان

خبرگزاری ايسنا , 12 دی 1388 ساعت 10:11

جهان: عبدالمالک حوثی با رد شایعاتی مبنی بر کشته شدنش، اعلام کرد آمادگی برای مذاکره با عربستان را دارد.


رهبر حوثی‌ها در اولین نوار صوتی پس از شایعات مربوط به كشته شدنش در درگیری با نیروهای یمن از جامعه بین المللی خواست تا به مسئولیت‌هایش در قبال غیرنظامیان این كشور عمل كند.

عبدالملك الحوثی، رهبر شبه نظامیان حوثی یمن در این نوار صوتی تاكید كرد: جامعه بین‌المللی و جهان عرب و اسلام را در برابر كشته شدن صدها غیر نظامی یمنی از جمله زن و كودك براثر حملات هوایی نیروهای یمنی، ‌آمریكایی و سعودی در شمال یمن مسئول می‌دانیم.

وی افزود: ‌با چنین اقداماتی آنچه كه در بوسنی و هرزگوین انجام شده بود بار دیگر تكرار می‌شود.

رهبر حوثی‌ها تاكید كرد: سكوت جامعه بین‌المللی در قبال این حوادث، موجب تشویق تجاوزگران به ادامه اقداماتشان در كشتار گروهی ساكنان استان‌های شمالی یمن می‌شود به ویژه آنكه سازمان‌های جامعه مدنی نیز در قبال این جنایات علیه غیر نظامیان سكوت كرده‌اند.

وی هم‌چنین تاكید كرد كه حملات هوایی علیه غیرنظامیان در صعده‌، عمران و الجوف در شمال یمن به كشته شدن صدها زن و كودك منجر شده است.

عبدالملك الحوثی حملات هوایی مشترك جنگنده‌های یمنی، ‌سعودی و آمریكایی را به حملات رژیم صهیونیستی علیه غیر نظامیان فلسطینی و كشتار جمعی آنها تشبیه كرد.

وی گفت: این حملات تنها غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهد زیرا مبارزان گروه حوثی می‌دانند كه چگونه خود را از این حملات دور نگه دارند،‌ علاوه بر آن با توجه به اینكه جبهه‌های جنگ برای دشمن شناخته شده است، چرا آنها به كشتار غیرنظامیان بی‌گناه روی می آورند.

وی تداوم هدف قرار دادن غیر نظامیان را نشان‌دهنده شكست طرح‌های تجاوزگران دانست و افزود: آنها با این سیاست‌های خود ثابت كردند كه فرقی با رژیم اسراییل كه سیاست محاكمه گروهی ملت فلسطین را در پیش گرفته، ندارند.

رهبر حوثی‌ها در پایان نوار صوتی خود وعده داد كه برای دفاع از خون غیرنظامیان كشته شده در این حملات عملیات‌های نظامی گسترده‌ای انجام دهد.

از سوی دیگر شبه نظامیان حوثی در بیانیه‌ای اینترنتی آمادگی خود را برای مذاكره با ریاض جهت پایان دادن به درگیری‌های بین این نیروها و نیروهای سعودی در مرزهای یمن و عربستان اعلام كردند.

براساس گزارش سایت اینترنتی شبكه الجزیره، در این بیانیه تاكید شده است: چنانچه حملات نیروهای سعودی متوقف شود و اهداف حقیقی برای حفظ امنیت،‌ ثبات و احترام به حقوق همجواری مشخص شود ما نیز هرگز به كسی حمله نخواهیم كرد.

حوثی‌ها همچنین بر تمایل خود جهت بازگردان ثبات و امنیت به منطقه تاكید كرده و بر موضع‌گیری سابق خود مبنی بر ضرورت حملات بدون توجیه علیه خاك یمن و حمایت از مذاكره برای حل و فصل اختلافات تاكید كردند.


کد مطلب: 11108

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/11108/آمادگی-حوثی-ها-مذاكره-عربستان

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir