درباره «جمعيت مسلمانان الهدی»

12 دی 1388 ساعت 10:53

جهان: پايگاه اينترنتی «جمعيت مسلمانان الهدی»، با هدف ترويج اسلام و مكتب شيعه اثنی عشری مشغول به فعاليت است.


«الهدی» يك جمعيت خيريه غير دولتی در كشور كانادا است كه فعاليت‌های آن به طور خودگردان در راستای تقويت و ترويج اسلام در كانادا صورت می‌گيرد، پايگاه اينترنتی اين گروه به زبان انگليسی مشغول فعاليت بوده و علاوه بر بازتاب فعاليت‌های اين گروه مسلمان، ترويج دين اسلام را نيز در برنامه دارد.

ترويج تعاليم اسلامی مطابق با مكتب شيعه اثنی عشری، گسترش اماكن اسلامی مانند مساجد و مراكز فرهنگی و آموزشی و گسترش انتشارات شيعی، يكی از اهداف تأسيس جمعيت مسلمانان الهدی است، همچنين افزايش درك فرهنگی ميان مسلمانان كانادا و اين كشور و تعهد به انجام فعاليت‌هايی كه برای مسلمانان نفع معنوی دارد، از ديگر اهداف تأسيس اين گروه مسلمانان كانادايی است.

جدول اوقات شرعی و لينك آرشيو چندرسانه‌ای قرآن و ادعيه از جمله بخش‌های مهم موجود روی صفحه اصلی اين پايگاه اينترنتی هستند، همچنين علاوه بر وجود تقويم برگزاری مراسم مخصوص شب‌های عاشورای سال جاری، فايل صوتی و ويدئويی اين مراسم نيز در صفحه اصلی وب‌سايت جمعيت مسلمانان الهدی قابل مشاهده و دريافت است.

جمعيت زنان این پایگاه اینترنتی، علاوه بر فعاليت‌های روابط عمومی و امور فرهنگی، پيگيری امور كودكان، امور اجتماعی، امور مالی، جوانان و ارتباط با رئيس‌جمهور را در برنامه خود دارد، ضمن آنکه این گروه اسلامی، به برنامه‌های درسی و تحصيلی برخی مدارس اسلامی كانادا و فعالیت‌های گروه‌های جوان مسلمان، می‌پردازد.

در اين سايت اينترنتی، دسترسی به تعدادی فايل صوتی از مراسم عاشورای سال جاری امکان‌پذیر است و فايل‌های صوتی و تصويری آموزش وضو، نماز و برخی از مهم‌ترين احكام اسلامی نیز از طریق این سایت قابل دسترسی است.

از اهداف این پایگاه اینترنتی می‌توان به تقویت و توسعه مفاهیم اسلامی به ویژه شیعی اشاره کرد، ضمن آنکه برای تغییر و اصلاح نگرش دیگر شهروندان کانادایی نسبت به دین اسلام، این گروه در تلاش هستند.

در حال حاضر شیخ ابراهیم یاسینی، که تحصیلات دینی خود را در قم  به انجام رسانیده است، مسئولیت این گروه اسلامی را بر عهده دارد.

علاقه‌مندان برای دسترسی به این پایگاه اینترنتی می‌توانند به آدرس http://www.alhudacenter.ca/ مراجعه کنند.


کد مطلب: 11112

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/11112/درباره-جمعيت-مسلمانان-الهدی

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir