تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۷ دی ۱۳۸۶ ساعت ۲۰:۱۰
۰
کد مطلب : ۱۱۱۵
موسوي بجنوردي:

هركس مي خواهد اسلام را از بين ببرد از امام حسين(ع) آغاز مي‌كند

به گزارش خیمه ، ایت الله موسوي بجنوردي با اشاره به سخني از امام خميني(ره) كه گفته امام حسين(ع) اسلام را تا آخر عمر بيمه كرد، اظهار داشت: ‌اگر آن شهادت‌ها نبود يقينا اسلام به اين شكل حفظ نمي‌شد چرا كه اگر نام امام حسين(ع) زنده باشد اسلام نيز زنده خواهد ماند.

مديرگروه فقه پژوهشكده امام خميني(ره) تاكيد كرد:‌ هركس مي خواهد اسلام را از بين ببرد از امام حسين(ع) آغاز مي‌كند اما رضاخان‌ها و صدام‌ها كه قصد نابودي نام سيدالشهدا را داشتند و نهايت ظلم خود را به شيعه روا كردند، موفق به اين كار نشدند. همه اين‌ها به اين دليل است كه آنچه اسلام را نگه داشته و مي‌دارد امام حسين(ع) است.

وي يادآور شد: برخي منبري‌ها درباره‌ي ورود امام حسين(ع) مي‌گويند كه ايشان حج خود را به عمره بدل كرد در حالي كه اين امر جايز نيست و عده‌اي ندانسته آن را به سيدالشهدا نسبت مي‌دهند كه اين مساله جاي تاسف دارد.

موسوي بجنوري با اشاره به سخني از امام حسين(ع) كه مرگ براي انسان را زيبا توصيف كرده بود، گفت:‌ امام حسين (ع) در آن روزها خطبه هاي زيادي دارد كه سراسر نصيحت و موعظه است اما متاسفانه اين‌ها براي مردم خوانده نمي‌شود.

بنا بر گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه تعداد زياد كشته‌ها در واقعه كربلا فضيلت نيست و شايد عدد تمام كشته‌هاي لشكرعمر سعد به صد تا نرسد افزود: ما از مداحان عزيز خواهش مي‌كنيم چيز‌هايي را بگويند كه صحت دارد و سعي كنند عظمت و فضيلت سيدالشهدا را براي مردم بازگو كنند از جمله اينكه ايشان فرموده بودند شهادت در مقابل ظالم و ايستادن مقابل او سعادت است.

نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما