تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۸۸ ساعت ۱۱:۵۹
۰
کد مطلب : ۱۱۱۹۲
تازه‌های کتاب

«محرم ۱۳۵۷ به روایت اسناد» منشر شد

«محرم ۱۳۵۷ به روایت اسناد» منشر شد
این کتاب یک پژوهش سندی است که تلاش می‌کند اسناد مربوط به حوادث، درگیری‌ها، تظاهرات، اعلامیه ها و... درمحرم ۱۳۵۷ در ایران را ارائه کند. این کتاب به مهمترین رویدادهای انقلاب اسلامی و تاثیر محرم در پیروزی این انقلاب به عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای تاریخ معاصر‌ و سرنوشت ساز کشور ایران می پردازد.

کتاب «محرم ۵۷ به روایت اسناد» دارای دو بخش تحقیقی است :
بخش نخست بخش پژوهشی‌ است که خود از سه فصل تشکیل شده است. در فصل اول که نگاهی اجمالی به عزاداری محرم درطول تاریخ و تأثیر آن بر تحولات سیاسی نام دارد،

فصل دوم به بررسی روزانه‌ تحولات، درگیری‌ها و اتفاقات ماه محرم ۱۳۵۷ از ابتدا تا انتها به‌خصوص دو تظاهرات تعیین‌کننده روزهای تاسوعا و عاشورا در سرتاسر کشور پرداخته و سعی شده با ارائه‌ جزئیات برای خوانندگان، اهمیت حوادث‌ این ماه در سرنگونی رژیم و پیروزی انقلاب ترسیم شود.

در فصل سوم که فصل پایانی بخش اول این کتاب محسوب می‌گردد، به پیامدهای ماه محرم در حوادث انقلاب پرداخته و تأثیر آن را در حوادثی چون شکست دولت نظامی ارتشبد ازهاری، فرار شاه از ایران، قطع امید حامیان خارجی رژیم از آن و سرانجام بازگشت امام و پیروزی انقلاب اسلامی بررسی شده است

بخش دوم‌ این تحقیق بخش اسنادی است که در آن منتخبی از اسناد محرم و اربعین ۱۳۵۷ شامل اعلامیه‌های امام‌‌خمینی (ره) درباره‌ این ماه و حوادث آن، تعدادی اعلامیه از اشخاص و جماعتی دیگر، گزارش‌های ساواک از تظاهرات مردم و... آورده شده است.

این کتاب با ۲۶۸ صفحه و با قیمت ۲۶هزار ریال منتشر شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما