تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۵ دی ۱۳۸۸ ساعت ۱۱:۲۰
۰
کد مطلب : ۱۱۲۱۳
وزیر ارشاد مطرح کرد:

در اعزام زائران به عمره باید تامل کرد

در اعزام زائران به عمره باید تامل کرد
سید محمد حسینی گفت: حاضر نیستیم حیثیت و کرامت زائران ایرانی صدمه ببیند. این انتظار فقط به عربستان محدود نمی‌شود بلکه کشورهای دیگر همچون عراق و سوریه را نیز شامل می‌شود.

او تاکید کرد: امیدواریم دولت سعودی همکاری بیشتری در زمینه اعزام زائران به عمره داشته باشند و مسائل گذشته به هیچ عنوان برای زائران ایرانی به وجود نیاید.

وزیر ارشاد گفت: چنانچه شیوه برخورد دولت سعودی با زائران ایرانی همانند شیوه‌های گذشته باشد باید در اعزام زائران تأمل کرد.

حسینی با اشاره به کوتاه شدن مدت برگزاری سفر عمره و تمتع گفت: باید بتوانیم زمان‌بندی لازم را در مورد حج انجام دهیم و اگر نیاز است باید در برخی از موارد طول سفر را کوتاه کنیم تا مشتاقان بیشتری داشته باشیم.

او با اشاره به بندهای هفت گانه وظایف رئیس جدید سازمان حج و زیارت افزود: ارتباط مستمر زائران با مقوله حج و زیارت و تعمیم آن به جامعه، خدمت رسانی خالصانه به زائران، تغییر زمانبندی اعزام و حضور زائران در سفر به عمره و عتبات عالیات و امکان یابی برای اعزام بیشتر متقاضیان به همراه اقزایش اعتبارات این حوزه به امور فرهنگی از جمله رویکردهای برنامه ای در دوره جدید است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ضرورت تشکیل اتاق فکر در حوزه حج و زیارت و حرکت به سمت اجرایی شدن تاکیدات رهبر انقلاب اسلامی که در این زمینه اهتمام ویژه دارند، افزود: استفاده از صاحب نظران و نخبگان در این زمینه ضروری است.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما