مداحان ۱۴۰ واحد درسی می‌گذرانند

خبرگزاری مهر , 16 دی 1388 ساعت 12:15

جامعه: شکل‌های دینی تخصصی به ایجاد آموزشگاه‌های مداحی ترغیب می‌شوند و براساس آئین‌نامه‌های تنظیم شده ۱۴۰ واحد درسی برای آموزش مداحی در آموزشگاه‌ها پیش‌بینی شده است.


مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی با تأکید بر اینکه تشکل‌های دینی تخصصی به ایجاد آموزشگاه‌های مداحی ترغیب می‌شوند، گفت: براساس آئین‌نامه‌های تنظیم شده ۱۴۰ واحد درسی برای آموزش مداحی در آموزشگاه‌ها پیش‌بینی شده است.

حجت الاسلام یعقوب دیلمقانی مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه کلاس‌های آموزش مداحی از سوی آموزشگاه‌هایی برگزار می‌شوند که در تشکل‌های دینی تخصصی ایجاد شده‌اند، گفت: تلاش می‌کنیم این آموزش‌ها توسط تشکل‌های دینی تخصصی تشکیل شوند.

وی افزود: ما همچنین در این راستا از مراکز استان‌ها نیز خواسته‌ایم تشکیل چنین آموزشگاه‌هایی را توسط تشکل‌های دینی مورد تشویق خود قرار دهند و در حال حاضر آموزشگاه‌های مداحی در بسیاری از مراکز استان‌ها چون اصفهان، اردبیل و اراک تشکیل شده و در برخی از استان‌ها بسیار فعال هستند.

آموزش‌های ویژه از سوی معاونت آموزشی و پژوهشی سازمان

دیلمقانی همچنین گفت: کار آموزش مداحی همچنین از سوی کانون مداحان قم نیز پیگیری می‌شود، از سویی ما تلاش می کنیم مشوق تشکل‌های دینی و تخصصی برای تشکیل آموزشگاه‌های مداحی باشیم اما در کنار اینها هم آموزش‌های ویژه‌ای از سوی معاونت آموزشی و پژوهشی برای مداحان اجرا می‌شوند.

آموزش مداحان در سه سطح

وی با اشاره به اینکه کلاس‌های مداحی در سه سطح در طول سال برگزار شده و ادامه می‌یابند، به سطوح مقدماتی، متوسطه و پیشرفته اشاره و تصریح کرد: استانداردهایی برای مداحی تعریف شده که یک مداح باید از آنها اطلاع داشته باشد. اما در بخش ساماندهی مراکز و آموزشگاه‌های مداحی در حال بررسی محتوا هستیم، در مرحله اول مداح باید با تاریخ اسلام، تاریخ کربلا، کتب مقاتل، عربی در سطح مقدماتی، نغمات موسیقی و ادبیات آیینی آشنایی داشته باشد.

۱۴۰ واحد درسی برای مداحان

مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی این دوره‌های آموزشی به واسطه آئین‌نامه‌هایی که تنظیم کرده‌ایم با موضوعات تعریف شده ابلاغ شده است و برای آنها نزدیک ۱۴۰ واحد درسی مربوط پیش‌بینی کرده‌ایم که از آن میان می‌توان به تاریخ اسلام و شناخت آواها در عرصه موسیقی اشاره کرد.


کد مطلب: 11240

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/11240/مداحان-۱۴۰-واحد-درسی-می-گذرانند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir