نخستین مستند اسلامی در آمریکای‌لاتین در آرژانتین اکران شد

16 دی 1388 ساعت 13:14

فرهنگ: همزمان با ماه محرم نخستین مستند مذهبی امریکای لاتین در آرژانتین اکران شد.


این مستند با عنوان «امام حسین»، روایتی تاریخی از واقعه عاشورا است که با مصاحبه با چند کارشناس مسلمان و آمیختن با موزیک متن و تصویر جذابیتی دوچندان یافته است.

مهدی، جوان آرژانتینی که دو سه سالی است به دین اسلام مشرف شده است، می‌گوید:«این مستند شرح زیبایی از عاشورا و جانفشانی مومنین عاشق راه خدا است که من را به شدت تحت تاثیر قرار داد. شاید تصویری بودن این روایت موجب شده تا تأثیر آن خیلی عمیق‌تر باشد.»

کریستیان که در روز اکران فیلم به اسلام مشرف شد در این زمینه می گوید:«فیلم خیلی جالبی بود که واقعه عاشورا را خوب توضیح می داد. من تازه مسلمانم و از این فیلم خیلی مطلب یاد گرفتم.»

وی افزود:«مدت‌ها بود که درباره دین اسلام تحقیق می‌کردم و فقط شهادتین باقی مانده بود که بالاخره امروز تصمیم نهایی خود را گرفتم و به دین اسلام مشرف شدم.»

شرکت رائومینس، تهیه کننده این مستند متعلق به چند جوان مسلمان است که پیش از این یک فیلم کوتاه و یک فیلم بلند داستانی با محتوای اسلامی ارائه کرده‌اند هر سه اثر انها نیز با استقبال گرم جامعه مسلمانان روبرو شده است.

شیخ علی پوهول، آلمانی تبار مقیم آرژانتین و امام مسجد بوینوس آیرس با استقبال از این تلاش جوانان مسلمان می‌گوید:«جای خوشحالی است که این جوانان به طور خودجوش این فیلم‌ها را تهیه می‌کنند. فیلم‌هایی که تجربه نشان داده بسیار مهم و تاثیرگذار هستند.»

فیلم مستند امام حسین( ع) سی دقیقه است و تهیه‌کننده و کارگردان آن نیز مزرانی، مهندس عمران است. او تولید این فیلم‌ها را در زمان فراغت انجام داده و می‌گوید هدف ما از تهیه این فیلم‌ها معرفی اسلام به مخاطبین اسپانیولی زبان به ویژه مسلمانان این منطقه است که به دلیل دوری از کشورهای اسلامی و در اقلیت بودن در منطقه، اطلاعات کمی از اسلام دارند.


کد مطلب: 11247

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/11247/نخستین-مستند-اسلامی-آمریکای-لاتین-آرژانتین-اکران

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir