رئیس سازمان حج و زیارت:

خط قرمز سازمان حج و زیارت رعایت حقوق زایران است

خبرگزاری کار , 16 دی 1388 ساعت 14:12

جامعه:‌ رئیس سازمان حج و زیارت گفت: نوع سیاست سازمان حج و زیارت به كشورهای مقصد زائران با سیاست‌های كلی نظام در رابطه با این كشورها هماهنگ است.


علی لیالی گفت: در حال حاضر ضعف مفرطی در سازمان حج و زیارت نمی‌بینیم اما اگر ضعفی مشاهده شود به مسئولان تذكر می‌دهم و نقطه ضعف را در صورت امكان اصلاح می‌كنم.

او گفت: خط قرمز سازمان حج و زیارت رعایت حقوق زائران است و اگر حركتی باعث تضییع حقوق زائر شود آن حركت خط قرمز ما است.

رئیس سازمان حج و زیارت تاکید كرد: به دنبال این هستیم كه این خط قرمزها در مقابل ما كشیده نشود و بتوانیم آن‌گونه كه صحیح است به جلو برویم.

او گفت: اقدامی نمی‌كنیم كه باعث تضییع حق زائران و شهروندان شود.

لیالی در رابطه با احتمال افزایش ظرفیت حج گفت: افزایش ظرفیت‌ها جز سیاست‌های ما نیست، ما به تناسب امكانات و ارتقا خدمات، ظرفیت را افزایش می‌دهیم، اگر نتوانیم خدمات مناسب و درخور شان زائران ارائه كنیم هیچ داعیه‌ای به افزایش ظرفیت اعزام نداریم. اول سعی در افزایش امكانات و خدمات داریم و متناسب با امكانات و خدمات ظرفیت را افزایش می‌دهیم.

رئیس سازمان حج و زیارت در رابطه با چگونگی سیاست سازمان حج و زیارت در رابطه با رفتار نامناسب سعودی‌ها با زائران گفت: من هنوز به طور دقیق نمی‌دانم علت رفتار نامناسب سعودی‌ها با ایرانی‌ها چیست ولی باید بگویم ما در ارتباط و تنظیم روابط با كشورهای مقصد زائران با نگاه وزارت امور خارجه و سیاست كلان جمهوری اسلامی معادلات و تفاهم‌نامه‌های خود عمل می‌كنیم.

او ادامه داد: بنابراین سطح تنظیم روابط با كشورهای مقصد به نوع نگاه كلی نظام به این كشورها بازمی‌گردد و سازمان حج و زیارت سیاست‌های كلی نظام را دنبال می‌كند.


کد مطلب: 11250

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/11250/خط-قرمز-سازمان-حج-زیارت-رعایت-حقوق-زایران

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir