حق حاکمیت است که در در سفر عتبات زمینه رضایت زائرین را فراهم کند

16 دی 1388 ساعت 15:17

جامعه: رئیس سازمان حج وزیارت گفت: حاکمیت اداره امور زیارات و از جمله عتبات را به سازمان محول کرده و سازمان نیز باید به گونه‌ای عمل کند که مردم رضایت داشته باشند.


علی لیالی که روز سه شنبه در اولین جلسه با معاونت عتبات و اعضای هیئت مدیره شرکت مرکزی کارگزاران سراسر ایران (شمسا) سخن می‌گفت ، اهمیت پرداختن به مسائل سفر به عتبات عالیات عراق را با اهمیت تر از حج و عمره عنوان کرد.

او نهادینه شدن سفرهای حج و عمره، مظلومیت امام حسین (ع) و تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه زائران اباعبدالله الحسین (ع) باید در بهترین شرایط باشند به عنوان دلایل مهم تر بودن سفر عتبات عراق بر شمرد.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه آموزش، ساماندهی و سرویس‌دهی از مرحله جذب زائران عتبات تا انتقال آنها به عراق از دغدغه‌های اصلی سازمان است از همه مدیران سازمان مرکزی و استان‌ها خواست که بیش از گذشته به حوزه عتبات عالیات توجه داشته باشند. لیالی آموزش به زائران عتبات و نظارت و بازرسی میدانی را جزء حقوق حاکمیت دانست و افزود که اعمال بازرسی در هر کار اجرایی فسادهای اجتماعی را کاهش می‌دهد.

او با اشاره به اینکه شرکت شمسا موسسه اقتصادی نیست و بلکه برخاسته از سازمان حج و زیارت و برای انجام مأموریتی مشخص است، بر انجام بازرسی از عملکرد شمسا در ایران و عراق و مدیرانی که از سوی سازمان انتخاب و اعزام می‌شوند تأکید کرد.

رئیس سازمان حج و زیارت به معاونت عتبات و شرکت شمسا مأموریت داد که مشکلات سفرهای عتبات در ایران و عراق را دست بندی کنند تا در جلسات نوبه ای آینده برای رفع آنها اقدام شود .


کد مطلب: 11253

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/11253/حق-حاکمیت-سفر-عتبات-زمینه-رضایت-زائرین-فراهم-کند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir