تاریخ انتشار
شنبه ۱۹ دی ۱۳۸۸ ساعت ۱۱:۳۰
۰
کد مطلب : ۱۱۲۸۷

نخستین آزمون تعیین سطح دو طلاب علوم دینی اهل سنت برگزار شد

نخستین آزمون تعیین سطح دو طلاب علوم دینی اهل سنت برگزار شد
یک هزار و ۳۴۰ طلبه علاقه‎مند به علوم دینی، صبح جمعه برای دریافت مدرک سطح دو مدارس علوم دینی اهل سنت، در آزمونی که به همین منظور از سوی دبیرخانه شورای برنامه‎ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت برگزار شد، شرکت کردند.
این گزارش حاکی است که، ۱۳۸ طلبه مرد و زن با مذهب حنفی و یک هزار و ۲۰۲ طلبه مرد و زن با مذهب شافعی در این آزمون شرکت کردند که ، ۱۹۲ تن از آنان طلبه زن و یک هزار و ۱۴۸ طلبه مرد بودند.

این طلبه‎ها از یازده استان سنی‎نشین کشور شامل؛ خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان، گلستان، کردستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی، بوشهر، هرمزگان و فارس و بر اساس مصوبه چهارمین جلسه شورای برنامه‎ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت، در این آزمون شرکت کردند.

پذیرفته شدگان در این آزمون که اسامی آنها در بهمن ماه سال جاری اعلام می‎شود، باید در یک دوره آموزش تکمیلی شامل آشنایی با فرهنگ و تمدن اسلامی، آشنایی با مکاتب کلامی اسلامی، آشنایی با مذاهب فقهی اسلامی، آشنایی با ادیان، فقه مقارن و... شرکت کرده و سپس مدرک سطح دو (معادل کارشناسی) را دریافت کنند.

نخستین آزمون تعیین سطح دو (معادل کارشناسی) طلاب علوم دینی اهل سنت، صبح دیروز(جمعه ۱۸ دی ماه ۱۳۸۸) در مرکز تربیت معلم شرافت تهران برگزار شد.

آزمون تعیین سطح سه (معادل کارشناسی ارشد) طلاب علوم دینی اهل سنت اسفند ماه برگزار خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما