وزیر ارشاد:

مساجد باید محورغالب فعالیت‌های فرهنگی هنری و اجتماعی باشد

خبرگزاری ايرنا , 21 دی 1388 ساعت 13:03

جامعه: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید براینکه برگزاری نماز جماعت به تنهایی در جذب جوانان به سوی مساجد، موثر نیست، گفت: مساجد باید کارکرد اصلی خود را بیابند و به صورت محور غالب فعالیت‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی و ورزشی، مطرح باشند.


سید محمد حسینی در حاشیه گردهمایی دبیران اقامه نماز دستگاه‌های اجرایی کشور و فعالان عرصه نماز در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: به لحاظ سخت افزاری در برخی شهرک‌ها، مناطق جدید و حاشیه شهرها به ویژه کلانشهرها و حتی مدارس، دانشگاه‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی با کمبود مسجد روبه رو هستیم که در بودجه سالانه و سفرهای استانی به حل این مساله توجه می‌شود.

او مباحث نرم افزاری مساجد را با اهمیت‌تر از جنبه های سخت افزاری آن، توصیف کرد و افزود: مساجد ما باید فعال و برخوردار از جاذبه‌های فراوان باشند و درکنار جلسات تفسیر قرآن و نماز جماعت، با تجهیز کتابخانه و حتی سالن‌های ورزشی، زمینه استقبال بیشتر جوانان را در این مکان‌های مذهبی، فراهم کرد.

به اعتقاد حسینی، ظرفیت واقعی مساجد از ظرفیت بالفعل آنها بسیار بیشتر است و جلب مشارکت جوانان در برنامه ریزی‌ها و فعالیت‌های اجرایی،‌ در حضور پررنگ نسل جوان در مساجد، بسیار موثر واقع می‌شود.

او پیشنهاد کرد در کنار فعالیت‌های مذهبی، برخی تئاترها و نمایشنامه‌های دینی در محیط مساجد به اجرا درآید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به فعالیت شش هزار و 300 کانون فرهنگی هنری در مساجد کشور، تاکید کرد: وزارت ارشاد، تقویت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را همچنان در دستور کار خود دارد و هزاران مورد تقاضا برای ایجاد کانون‌های جدید در مساجد سراسر کشور را بررسی می‌کند.


کد مطلب: 11333

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/11333/مساجد-باید-محورغالب-فعالیت-های-فرهنگی-هنری-اجتماعی-باشد

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir