تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۸۸ ساعت ۱۱:۴۰
۰
کد مطلب : ۱۱۳۳۴

کمیته ویژه کمیسیون فرهنگی مجلس مشکلات اعزام زائران به عتبات را بررسی می‌کند

کمیته ویژه کمیسیون فرهنگی مجلس مشکلات اعزام زائران به عتبات را بررسی می‌کند
جواد آرین منش در تشریح جزییات جلسه عصر ۲۰دی‌ماه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: در این جلسه رییس سازمان حج و زیارت، معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و برخی از روسای دفاتر زیارتی بخش خصوصی، مشکلات اعزام زائران را برای نمایندگان بیان گردد.

او برخی از مشکلات مطروحه در این جلسه را مربوط به خاک عراق دانست و گفت: مشکلاتی نظیر کمبود امکانات برای پذیرایی، مسائل امنیتی، بهداشتی و حمل و نقل از جمله معضلات کنونی اعزام زائران در عراق شمرده شده است.

آرین منش در خصوص مشکلات این سفر زیارتی در خاک عراق از زبان حاضران در این جلسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: نبود پایانه‌های مناسب برای خدمات و سرویس‌دهی به زائران، تداخل وظایف سازمان میراث فرهنگی و سازمان حج و زیارت، عدم واگذاری کامل امور به بخش خصوصی و انحصاری شدن این سفر برای حج و زیارت از مشکلات سفر به عتبات عالیات در ایران است.

او با اشاره به حضور خود در این کمیته ویژه افزود: در این جلسه مقرر شد که ستارهدایت خواه، فاطمه رهبر، سید احمدرضا دستغیب، سید جلال یحیی زاده و بهروز جعفری از کمیسیون فرهنگی مجلس به همراه نمایندگانی از نهادهای مرتبط مانند سازمان حج و زیارت، میراث فرهنگی، وزارت امور خارجه ، گمرک و ... این موضوع را از نزدیک بررسی کنند و گزارش آن را به کمیسیون فرهنگی ارائه کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما