وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

اجلاس ناشران جهان اسلام سرآغاز حرکتی پویا در حوزه نشر است

خبرگزاری مهر , 21 دی 1388 ساعت 14:25

جامعه: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:اجلاس بین‌المللی ناشران جهان اسلام فرصت مناسبی برای ارتقای سطح روابط و تبادل دانش و تجارب ناشران محسوب می‌شود.


سید محمد حسینی که در جلسه شورای سیاستگذاری نخستین اجلاس بین‌المللی ناشران جهان اسلام درباره اهمیت این اجلاس سخن می‌گفت با برشمردن اشتراکات دینی، علمی و تاریخی مخاطبان این اجلاس افزود: دستیابی به الگوی جامع ارتباطی و تعامل ناشران جهان اسلام در معرفی و جهانی کردن اندیشه‌ها و اهداف مشترک ناشران مسلمان دنیا گامی ارزنده ومهم ارزیابی خواهد شد.

وی با برشمردن اهمیت نشر و تأثیر آن در تقویت ارتباطات ملت‌های مسلمان گفت: باید تلاش کنیم از طریق نزدیک کردن ناشران جهان اسلام به یکدیگر، رشد و تعالی دانش نشر را هدف قرار دهیم و تعامل بین آنان را ارتقاء بخشیم.

وزیر ارشاد افزود: این اجلاس یکی از کارهای بر زمین مانده جهان اسلام در حوزه نشر را پیگیری می‌کند که اقدامی ارزشمند و قابل تقدیر است؛ از این رو وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این اجلاس را همراهی خواهد کرد.

حسینی پیشگامی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همکاری‌های علمی و تجربی میان ناشران جهان اسلام را همردیف وظایف و مأموریت‌های ذاتی کشورمان در حوزه فرهنگ بین‌الملل دانست و اظهار امیدواری کرد این اجلاس به اهداف تعیین شده دست یابد.

اجلاس بین‌المللی ناشران جهان اسلام اردیبهشت ماه ۸۹ در تهران برگزار خواهد شد.


کد مطلب: 11344

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/11344/اجلاس-ناشران-جهان-اسلام-سرآغاز-حرکتی-پویا-حوزه-نشر

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir