جاسبی تأکید کرد:

حمایت مالی دانشگاه آزاد از راه‌اندازی دانشگاه مجازی جهان اسلام

خبرگزاری مهر , 22 دی 1388 ساعت 12:19

جامعه: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بر حمایت مالی و آموزشی این دانشگاه از پروژه راه‌اندازی دانشگاه مجازی جهان اسلام تأکید کرد.


عبدالله جاسبی در نخستین نشست هیئت امنای دانشگاه مجازی اتحادیه دانشگاه‌های جهان اسلام (FUIW)، گفت: انتظار ما این است که اعضای هیئت امنا با ارائه راهکارهای مناسب به تأسیس کامل این دانشگاه سرعت بخشیده تا بتوان از این طریق خدمات آموزشی قابل توجهی به نسل جوان و دانشجویان عضو اتحادیه ارائه دهیم.

رئیس شورای اجرایی اتحادیه دانشگاه‌های جهان اسلام افزود: پروژه تأسیس دانشگاه مجازی در سال ۲۰۰۲ در اجلاس شورای اجرایی FUIW در عربستان مطرح و در سال ۲۰۰۴ در هشتمین اجلاس در شارجه به تصویب رسید و دفتر آن در سال ۲۰۰۵ در دوبی افتتاح شد.

وی یادآور شد: در چهاردهمین اجلاس شورای اجرایی اتحادیه دانشگاه‌های جهان اسلام در ریاض، مراحل اجرایی و دستورالعمل‌های این پروژه در دستور کار قرار گرفت و به تصویب نهایی رسید.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه منابع مالی و آموزشی دانشگاه مجازی باید به سرعت مشخص شود، گفت: پیگیری حق عضویت‌ها و کمک‌های موسسات خیریه و سازمان‌های بین‌المللی نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی همانند پنج سال گذشته حمایت خود را از تأسیس دانشگاه مجازی اعلام می‌کند، گفت: از آنجایی که این دانشگاه به همه اعضای اتحادیه دانشگاه‌های جهان اسلام (FUIW) تعلق دارد انتظار ما این است که دانشگاه‌های عضو نیز از کمک‌های مالی و آموزشی استقبال کنند.

نشست هیئت امنای دانشگاه مجازی اتحادیه دانشگاه‌های جهان اسلام (FUIW) با حضور مدیرکل دبیرخانه اتحادیه دانشگاه‌های جهان اسلام و نمایندگانی از دانشگاه القدس فلسطین، دانشگاه بین‌المللی مالزی، دانشگاه اوگاندا، دانشگاه سنگال، نماینده بانک توسعه اسلامی عربستان، نماینده سازمان بین‌المللی خیریه اسلامی در کویت و مدیر پروژه دانشگاه مجازی در امارات برگزار شد.


کد مطلب: 11358

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/11358/حمایت-مالی-دانشگاه-آزاد-راه-اندازی-مجازی-جهان-اسلام

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir