نمایش پرده‌های عاشورایی در موزه فلسطین

22 دی 1388 ساعت 14:04

فرهنگ: موزه هنرهای معاصر فلسطین، ۱۲ پرده عاشورایی از آثار نقاشان معاصر ایرانی را رونمایی می‌کند.


در ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان و اصحاب عاشورایی آن امام عشق، موزه هنرهای معاصر فلسطین در ادامه رویکرد خود در ارایه آثار متعلق به گنجینه هنر عاشورایی هنرمندان معاصر کشورمان بار دیگر ۱۲ نگین درخشان از قلم عشق پرده ذوق و خیال و دست ارادت و اخلاص نقاشان ایرانی را به ساحت آن سرچشمه سر توحید و یاران پاکبازش در محضر اهالی هنر رونمایی می‌کند.

این ۱۲ پرده هر یک روایتی بدیع و از نظر شیوه و زیبایی‌شناسی متنوع و متفاوت با دیگری از معراج سرخ حسینیان و عظیم‌ترین حماسه قدسی تاریخ شیعه است که به سفارش فرهنگستان هنر بر اساس ۱۲ بند از ترکیب‌بند محتشم کاشانی اجرا شده است.

این پرده‌های عاشورایی از آثار ایرج اسکندری، مهدی حسینی، مصطفی گودرزی، حبیب‌الله صادقی، مرتضی اسدی، غلامعلی طاهری، عبدالحمید قدیریان، صداقت جباری و تنی چند از دیگر هنرمندان است.

این هنرمندان کار تکمیل این اثر عظیم و به هم پیوسته را به مثابه سندی ماندگار از ارادت هنر معاصر و هنرمندان کشورمان در آستان دلدادگی آن قافله سالار قرب دوست به انجام رسانده و آن را پیش چشم ارادتمندان هنر آیینی قرار داده‌اند تا یادگاری زنده از پیوند هنر با درخشانترین تجلی عبودیت، عرفان، حماسه و ایثار و آزادگی در مکتب تشیع به جای‌ گذارند.

مراسم رونمایی این ۱۲ پرده روز چهارشنبه ۲۳ دی ماه در موزه هنرهای معاصر فلسطین در حضور عموم علاقه‌مندان برگزار خواهد شد.


کد مطلب: 11365

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/11365/نمایش-پرده-های-عاشورایی-موزه-فلسطین

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir