در جشنواره علامه حلی؛ ۸۵ طلبه پژوهشگر جوان تجلیل شدند

خبرگزاری مهر , 26 دی 1388 ساعت 11:46

جامعه: در دومین جشنواره علامه حلی از 85 طلاب جوان پژوهشگر تجلیل به عمل آمد.


دبیر دومین جشنواره علامه حلی در این جشنواره که قبل از ظهر پنج‌شنبه با حضور آیت الله آملی لاریجانی و جمعی از مدیران و مسئولان حوزه و منتخبین جشنواره برگزار شد‏، از شرکت 1629 نفر پژوهشگر جوان از حوزه‌های علمیه سراسر کشور خبر داد.

این طلبه‌ها با تعداد ۲۳۸۹ اثر در قالب مقاله، کتب تألیفی و پایان‌نامه در این همایش حضور یافتند.

حجت السلام سید مسعود شبستری گفت: سه موضوع اول آثار منتخبین کلام، فقه و حقوق اسلامی و تاریخ اسلام و مسلمین است که تنها ۲۷ درصد از مجموع کل آثار ارسالی به مرحله تفضیلی و ارزیابی راه پیدا کردند.

شبستری به سیاست عدم توقف اثر در جریان فراخوان جشنواره اشاره کرد و افزود: یک سامانه آموزش پژوهشی آماده ارسال نقاط ضعف و قوت آثار ارسالی پژوهشگران است که این پدیده برای اولین بار در کشور به اجرا در آمده است.

در این مراسم، مدیر حوزه علمیه قم طی سخنانی با تأکید بر ضرورت تولید علم و جایگاه آن در پژوهش گفت: «باید به اصل پژوهش توجه بیشتری شود تا به سطح کیفی بالاتری دست بیابیم.»

آیت الله مرتضی مقتدایی، پژوهشگران جوان را به تلاش در جهت انجام پژوهش ماندگار ترغیب کرد و آنان را به استفاده از آثار گذشته توجه داد.

او با اشاره به اینکه در مدارس به امر پژوهش بهایی داده نمی‌شود و این مساله در حوزه‌های علمیه متروک مانده است خطاب به مدیران و اساتید حوزه‌های علمیه گفت: از شاگردانتان بخواهید تا بر سر موضوعات آموزشی به دنبال تحقیق بروند.

رئیس حوزه علمیه قم تاکید کرد: با حمایت ویژه از پژوهشگران و اساتید منتخب پژوهش به یک الگوی فرهنگی آموزشی مبدل می‌شود.


کد مطلب: 11416

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/11416/جشنواره-علامه-حلی-۸۵-طلبه-پژوهشگر-جوان-تجلیل-شدند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir