تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۷ دی ۱۳۸۸ ساعت ۱۷:۱۸
۰
کد مطلب : ۱۱۴۳۴
مسئول دفتر بعثه مقام معظم رهبری در عراق:

برنامه‌های فرهنگی متنوع برای زائران اجرا می‌شود

برنامه‌های فرهنگی متنوع برای زائران اجرا می‌شود
حجت الاسلام سیداحمد حسینی شریف از برگزاری چهار برنامه فرهنگی در عتبات عالیات عراق خبر داد و گفت: «سه مورد از این برنامه‌ها پس از نمازهای یومیه برگزار می‌شود به نحوی که هر روز پس از نماز صبح غیر از روزهای جمعه در باب‌القبله صحن مبارک امام حسین (ع) برنامه سخنرانی، سینه‌زنی، مداحی و زیارت عاشورا برپا می‌شود.» 

او با اشاره به استقبال زئران اباعبدالله الحسین (ع) از این برنامه‌ها گفت: «همه روزه در برنامه زیارت عاشورای صحن مبارک امام حسین (ع) بالغ بر چهار هزار نفر زائر حضور می‌یابند.»

حسینی شریف همچنین برگزاری دعای توسل در روزهای چهارشنبه هر هفته را از دیگر برنامه‌های فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در عتبات عالیات عراق عنوان کرد و گفت: این برنامه در حرم مطهر حضرت اباالفضل‌العباس(ع) برگزار می‌شود.

مسئول دفتر بعثه مقام معظم رهبری در عتبات عالیات عراق با اشاره به اینکه در طول دو هفته اجرای این برنامه استقبال زایران از آن بسیار خوب بوده است گفت: تمام برنامه‌های این دو هفته فیلمبرداری شده و در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

او برگزاری دعای کمیل در هتل «دله آل البیت» و هتل «باب الحوائج» کربلای معلی را از دیگر برنامه‌های فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در عتبات عالیات عراق عنوان کرد.

مسئول دفتر بعثه مقام معظم رهبری در عراق با اشاره به برگزاری برنامه سخنرانی، مداحی و سینه زنی در حرم حضرت امیرالمومنین علی (ع) گفت: این برنامه فرهنگی نیز هر شب و با سخنرانی یکی از خطیبان مسلط و با مداحی و سینه زنی مداحان کاروان‌های زائر ایرانی برگزار می‌شود.

همه روزه دو هزار و 600 نفر در قالب 65 کاروان زیارتی از مرزهای مهران، شلمچه و باشماق وارد عتبات عالیات عراق می‌شوند و اماکن متبرکه شهرهای نجف، کربلا، کاظمین و کوفه را زیارت می‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما