تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۸۸ ساعت ۱۰:۴۶
۰
کد مطلب : ۱۱۴۴۵

عزت زائران خانه خدا فراهم شو‌د ‌

عزت زائران خانه خدا فراهم شو‌د ‌
آیت‌الله جعفر سبحانی طی پیامی معارفه سرپرست جدید زائران ایرانی را تبریگ گفت و با اعلام اینكه‌‌ حج خانه خدا‌‌، یک عبادت و نیایش ساده و معمولی نیست‌، بلکه فریضه‌ای عبادی و سیاسی‌ است که به منزله کنگره سالانه مسلمانان سراسر جهان به شمار می‌رود، ادامه داد: این نمایندگان جهان اسلام ‌در کنار خانه توحید دور‌ هم ‌می‌آیند و درباره مشکلات جهان اسلام و نحوه برخورد با آنها بحث و گفتگو و به اصطلاح رایزنی می‌کنند.

در پیام آیت‌الله سبحانی تاكید شده است: قرآن مجید از این هدف والای حج با کلمه «قیاماللناس» تعبیر کرده است، چنان که می‌فرماید: «جعل الله الکعبه البیت الحرام قیاما للناس».

در این پیام آمده است: ناگفته پیدا است بهره‌گیری از این گردهمایی میلیونی در گرو شایستگی‌های مدیران فرهنگی و سیاسی حج است که باهم‌اندیشی و همکاری با تشکیل کنگره حج برای یکسال برنامه‌ریزی کنند.

آیت‌الله سبحانی در ‌این پیام، ضمن تقدیر از خدمات‌ حجت‌الاسلام ری‌شهری تاکید كرده است: بدون تعارف باید گفت ‌حجت‌الاسلام جناب آقای ری شهری‌ در مدت 20 سال سرپرستی خود‌، به نحوی شایسته انجام وظیفه کردند و در حد توان به اهداف حج جامه عمل پوشانید‌ و هرگز ارعاب و تهدید، ایشان را از انجام وظیفه خویش باز نداشت، چنان که از گفتگوهای خود ایشان پیدا است کناره‌گیری وی به خاطرکارهای علمی و فرهنگی بالاخص اداره دو دانشکده حدیث و اشتغال‌ به تحقیق و تالیف است.

در پایان این پیام با تقدیر از خدمات ارزشمند حجت‌الاسلام ری‌شهری اظهار امیدواری شده است: ‌حجت‌الاسلام ‌قاضی عسکر ‌همان مسیر را پیموده و عزت و عظمت حج و موقعیت زائران خانه خدا را فراهم ساز‌د.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما