بيش از ۴۰۰ گردشگر خارجی از نمايشگاه «كربلا» در اصفهان بازديد كردند

28 دی 1388 ساعت 10:16

جامعه: همزمان با ماه محرم بيش از ۴۰۰ نفر از گردشگران خارجی از نمايشگاه ويژه‌ای با عنوان«كربلا» درميدان امام(ره) بازديد كردند.


مسوول انجمن اسلامی بشارت كه متولی این نمایشگاه بود، گفت: همزمان با ماه محرم به مدت ۱۵  روز نمایشگاه ویژه‌ای با عنوان «كربلا زمانی كه آسمان خون گریست» در میدان امام خمینی(ره) برگزار شد كه در این مدت بیش از ۴۰۰ نفر از گردشگران خارجی از این نمایشگاه بازدید كردند.

مهندس روح الله مرتضوی نژاد یادآور شد: این نمایشگاه با موضوع منتخبی از آیات قرآن كریم و جملاتی حكیمانه از كتاب ارزشمند نهج البلاغه به ۶ زبان فارسی، انگلیسی، عربی، فرانسه، چینی و روسی گردآوری و با الگوبرداری از شیوه دعوت پیامبران در سه بخش مجزا و متناسب با هر بخش طراحی و در گالری جانبی میدان تاریخی امام(ره) اصفهان برپا گردید.

وی به تشریح سه قسمت نمایشگاه شامل فضای همدلی، قطع امید از انسان‌گرایی و احساس فقر و ارتباط با رب العالمین پرداخت و گفت: در بخش اول یك فضای همدلی و در عین حال برپایه عقاید اسلامی ایجاد و در بخش دوم علاوه برنصب آیات قرآن و نهج البلاغه و قاب عكس‌هایی از مراسم عزاداری ماه محرم، فیلمی با موضوع امام حسین(ع) به نمایش در آمد.

وی در ادامه افزود: فضای به وجود آمده برای بازدیدكنندگان به قدری جالب و جذاب بود كه برخی از آنان به دفعات از این نمایشگاه بازدید كردند.

مسوول انجمن اسلامی بشارت، برگزاری سخنرانی به زبان انگلیسی در مسجد حضرت امام(ره) اصفهان و قرار دادن گردشگران خارجی در فضای عزاداری را یكی از برنامه‌های جنبی این نمایشگاه اعلام كرد و اظهار داشت: علاقمند شدن برخی از میهمانان و توریست‌های خارجی به كتب ارزشمند تشیع مانند نهج البلاغه و صحیفه سجادیه و تلاش برای كسب اطلاعات بیشتر پیرامون پیامبر مكرم اسلام(ص) و اهل بیت عصمت و طهارت و موضوعاتی چون انقلاب اسلامی، شیوه حكومت‌داری امام خمینی(ره) و برخی از كتاب‌های ایشان، نشانگر علاقمند شدن میهمانان و گرایش آنان به دین مبین اسلام و مكتب تشیع بود.


کد مطلب: 11473

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/11473/بيش-۴۰۰-گردشگر-خارجی-نمايشگاه-كربلا-اصفهان-بازديد-كردند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir