استاندار زنجان خبر داد:

عزاداری ۵ هزار زنجانی در محضر مقام معظم رهبری همزمان با اربعین حسینی

خبرگزاری ايسنا , 28 دی 1388 ساعت 11:10

جامعه: همزمان با اربعین حسینی، مردم زنجان، میزبان رهبر انقلاب خواهند بود.


استاندار زنجان از حضور ۵ هزار زنجانی برای شركت در مراسم عزاداری اربعین حسینی در محضر مقام معظم رهبری خبر داد و گفت: از این تعداد، ۷۰ درصد را آقایان و ۳۰ درصد را نیز بانوان عزادار تشکیل خواهند داد.

محمد رئوفی‌نژاد در جمع هیأت امنای مسجد حسینیه و زینبیه اعظم زنجان با اشاره به این که برنامه حضور مردم زنجان برای برگزاری مراسم عزاداری اربعین حسینی در محضر مقام معظم رهبری از سال گذشته مطرح شده بود، اظهار كرد: در تلاش هستیم تا روند مذکور برای استان زنجان در سال‌های آتی نیز تکرار شود.

وی برگزاری این مراسم را برای استان، مهم و ارزشمند دانست و تصریح کرد: مهم‌ترین بخش این مراسم، شکل و نحوه برگزاری آن است لذا تلاش ما بر این است تا بتوانیم با فراهم کردن تمهیدات لازم، در برگزاری مطلوب عزاداری مردم زنجان در این برنامه گام مؤثری برداریم.

استاندار زنجان با بیان این که عزاداری مردم استان،‌ نمونه بارز و واقعی از یک عزاداری برای امام حسین‌(ع) است، اظهار کرد: عزاداری مردم زنجان در محضر مقام معظم رهبری می‌تواند جدا از نمایان ساختن جلوه و شکوه عزاداری مردم زنجان برای امام حسین‌(ع)، در معرفی عزاداری مبتنی بر فرامین رهبر معظم انقلاب نیز‌ نقش بسزایی ایفا کند.

وی یادآور شد: این برنامه ساعت ۱۰ صبح روز اربعین حسینی همزمان با ورود مقام معظم رهبری به محل برگزاری مراسم عزاداری، آغاز و با تلاوت یکی از قاریان ممتاز کشور که سعی شده است تا از یک قاری زنجانی استفاده شود، ادامه خواهد یافت.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان نیز در این جلسه با اشاره به این که استان زنجان در برگزاری مراسم عزاداری امام حسین‌(ع) دارای پیشینه قوی و برجسته است، گفت: امسال در اربعین حسینی، مردم ولایت‌مدار زنجان، مراسم عزاداری خود را در این روز در محضر رهبر معظم انقلاب برگزار خواهند کرد.

حجت‌الاسلام محمدتقی واعظی با تأکید بر این که برگزاری مراسم عزاداری روز اربعین حسینی در محضر رهبر معظم انقلاب باید با شکوه خاصی به انجام برسد، افزود: همه دست‌اندرکاران و کسانی که در این خصوص مسؤولیتی دارند، باید طبق ضوابط و مقررات خاص نسبت به برگزاری این مراسم اقدام کنند.

وی از زنجان به عنوان استانی سربلند در همه عرصه‌ها یاد کرد و تصریح كرد: مردم این استان، انسان‌هایی متدین و پایبند به اصول اسلامی هستند و در طول تاریخ نیز ثابت کرده‌اند که در برگزاری مراسم عزاداری برای اهل بیت‌(ع) از جایگاه والایی برخوردارند.

امام جمعه زنجان، دسته عزاداری مسجد حسینیه و زینبیه اعظم زنجان را به عنوان هیأت‌هایی با ریشه و جایگاهی ارزشمند در کشور دانست و گفت: این دو هیأت دارای جایگاه عمیق و تأثیرگذار در سطح جهان نیز به شمار می‌روند.

عضو خبرنگان رهبری در خصوص برگزاری مراسم عزاداری روز اربعین حسینی، افزود: این برنامه برای سال گذشته هماهنگ شده بود که امسال موفق شدیم در روز بزرگی همچون اربعین حسینی، جامه عمل به آن بپوشانیم.

واعظی از حضور دو مداح زنجانی به نام‌های حاج غلامرضا عینی‌فرد از طرف مسجد زینبیه اعظم و همچنین حاج اصغر گنج‌خانلو از طرف مسجد حسینیه اعظم در مراسم روز اربعین حسینی خبر داد و اظهار کرد: امیدواریم برنامه مذکور به یک حضور ماندگار برای مردم زنجان تبدیل شود.

همچنین فرماندار زنجان در این جلسه، خواستار افزایش سهمیه بیشتر برای شركت در این مراسم برای عزاداران زنجانی شد و گفت: شهر زنجان نیازمند اختصاص سهمیه بیشتر در خصوص برنامه مذکور است.

گفتنی است بار مالی این برنامه بر عهده استانداری زنجان بوده و اباسلط سیاح به عنوان مسؤول اجرایی ستاد و همچنین محمدحسین فروزانمهر به عنوان مسؤول مالی برنامه فوق تعیین شدند.


کد مطلب: 11481

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/11481/عزاداری-۵-هزار-زنجانی-محضر-مقام-معظم-رهبری-همزمان-اربعین-حسینی

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir