شهر مجازی فرهنگ و تمدن اسلامی ایجاد می‌شود

خبرگزاری شبستان , 28 دی 1388 ساعت 13:09

فرهنگ: حجت‌الاسلام خاموشی خبرداد که سازمان تبلیغات اسلامی متولی ایجاد شهر مجازی فرهنگ و تمدن اسلامی شده است.


 حجت‌الاسلام سید مهدی خاموشی در هم اندیشی مدیران کل ادارات تبلیغات اسلامی در مجتمع یاوران مهدی(عج) اظهار داشت: برای ایجاد این شهر، همکاری بسیاری از سازمان‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی لازم است.

وی افزود: بانک جامعی از داده‌ها در عرصه فرهنگ و آموزش برای ایجاد شهر مجازی فرهنگ و تمدن اسلامی نیاز است.

حجت الاسلام  خاموشی اظهار داشت: فرمانده مهندسی فرهنگ در کشور برعهده مقام معظم رهبری است و سازمان تبلیغات اسلامی در اجرا شدن منویات ایشان تمام تلاش خود را انجام می‌دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ایجاد تعامل میان مسجد و مدرسه اشاره کرد و گفت: مهمترین مخاطب تبلیغی در جامعه باید مورد توجه همه نهادهای فرهنگی قرار گیرد و به جهت تعامل بیشتر با آموزش و پرورش طرح حمایت از هیات های عزادارا ی مدارس ارائه شده است.

حجت الاسلام خاموشی افزود: حمایت از هیئت‌های عزاداری در سطح کشور به عنوان یکی از روش‌های تبلیغ اسلام در دستور کار سازمان تبلیغات اسلامی است.

وی ادامه داد: سازمان تبلیغات علاوه بر اساسنامه، چشم اندازی را بر اساس راهکارهای مهندسی فرهنگ، تنظیم کرده است.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی به طرح سامان بخشی بین نهادی اشاره کرد و گفت: این سازمان با حمایت از معاونت تبلیغ حوزه به تقویت طرح هجرت پرداخته است زیرا که معتقدیم نهادهای فرهنگی مکمل همدیگر هستند.

وی با بیان اینکه حوزه باید مسئولانه در باب تبلیغ عمل کند گفت: مهمترین کانونی که باب اشتغال و ادامه کار حوزویان را تکمیل می کند عرصه تبلیغ است که باید توجه بیشتری به این مقوله شود.

به گزارش حوزه نیوز، حجت‌لاسلام  خاموشی به تشکیل شورای تبلیغ با محوریت آیت‌الله مقتدایی مدیر حوزه‌های علمیه اشاره کرد و گفت: سازمان تبلیغات اسلامی نقش موثری در تشکیل و برگزاری جلسات این شورا ایفا کرده است.

وی افزود: بسیاری از برنامه‌های سازمان تبلیغات بر اساس نظر‌سنجی و نیاز‌سنجی اجرا می‌شود.

عضو شورای انقلاب فرهنگی با بیان اینکه امروز سازمان تبلیغات یکی از مصاد‌یق تعین سایت‌های ضد دین و ضد ارزش است، اظهار داشت: مدیران کل اداره تبلیغات اسلامی با استفاده از سامانه پیام کوتاه، پیام‌های ارزشی را به مخاطبین خود ارائه کنند.

وی افزود: مسئولین ، مدیران و روحانیون مستقر می‌توانند با مد‌یریت دقیق به وظا‌یف خود به خوبی عمل کنند.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی در پایان به اختصار به تبیین قسمت‌ها‌یی از اساسنامه این سازمان پرداخت.


کد مطلب: 11483

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/11483/شهر-مجازی-فرهنگ-تمدن-اسلامی-ایجاد-می-شود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir