یک فروند هواپیمای توپولوف در فرودگاه مشهد دچار سانحه شد

4 بهمن 1388 ساعت 10:27

جامعه-خیمه: یک فروند هواپیمای توپولوف که دیشب از آبادان به مقصد مشهد برخواسته بود و در میانه راه در اصفهان مجبور به فرود شد، صبح امروز در فرودگاه مشهد دچار سانحه شد و ۴۶ زائر این هواپیما مجروح شدند.


یک فروند هواپیمای مسافربری شرکت هواپیمایی تابان که دیشب از آبادان به مقصد مشهد پرواز کرده بود به دلیل کنده شدن انتهای هواپیما، با ۱۵۷ مسافر آتش گرفت و ۴۶ زائر این هواپیما مجروح شدند.

هواپیمای آتش گرفته متعلق به شرکت هواپیمایی تابان و از نوع توپولوف روسی به شماره پرواز ۶۴۳۷ مسیر اصفهان-مشهد است.

بر اساس اطلاعات به دست آمده این هواپیما که شب گذشته از آبادان به مقصد مشهد پرواز کرده بود به علت بدی هوا نتوانست در مشهد فرود آید و در فرودگاه اصفهان به زمین نشست.

هواپیمای توپولوف یاد شده صبح امروز در هنگام فرود در فرودگاه هاشمی‌نژاد مشهد دچار سانحه شد به نحوی که داخل هواپیما آتش گرفته و چرخ و بال هواپیما کنده شده است.

به گفته شاهدان عینی، هواپیما در باند اصلی فرود نیامده بلکه بین دو باند اصلی و در خاکی به زمین نشسته است.

۴۶ مجروح این حادثه به بیمارستان‌های کامیاب(امدادی) و امام رضا(ع) مشهد منتقل شده‌اند.

اغلب این مسافران زائران عتبات عالیات و اهل خراسان رضوی هستند که از پس از بازگشت از عتبات از آبادان به مشهد برمی‌گشتند.

مدیر کل ستاد حوادث غیرمترقبه خراسان رضوی، عرفانیان تصریح کرد: یک سوم هواپیما پس از فرود و آتش گرفتن از آن جدا شده و داخل هواپیما دچار حریق شده است.

به گفته عرفانیان، بلافاصله پس از حادثه نیروهای هلال احمر، اورژانس، آتش‌نشانی و سازمان فردوس‌های مشهد در محل حاضر شدند و اقدام به امداد‌رسانی به حادثه‌دیدگان و اطفا حریق کردند.

عرفانیان تاکید کرد: علت حادثه هنوز معلوم نیست و توسط کمیسیونی که در این خصوص تشکیل می‌شود، دلایل آن به اطلاع عموم خواهد رسید.

به دنبال سانحه هوایی در پرواز آبادان - مشهد کلیه پروازهای فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد به حالت تعلیق درآمده است هرچند از طریق بلندگوهای فرودگاه به مسافران اعلام می‌شود که باند فرودگاه دچار مه گرفتگی است و به این دلیل پروازها به تعویق می‌افتد.

شمار زیادی از مسافران که پروازهای آنها به تعویق افتاده در سالن‌های انتظار یا محوطه فرودگاه سرگردانند.

خاطر نشان می‌شود، دیروز نیز یک قطار مسافربری در مسیر مشهد دچار سانحه شد و ۸ کشته و ۱۲ زخمی برجای گذاشت.


کد مطلب: 11612

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/11612/یک-فروند-هواپیمای-توپولوف-فرودگاه-مشهد-دچار-سانحه

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir