مدیر حوزه علمیه قم:

پيام امام حسين (ع) در روز عاشورا رساتر از آن است كه محدود به شيعه باشد

خبرگزاری ايرنا , 29 دی 1386 ساعت 22:00

مديرحوزه علميه قم گفت: پيام امام حسين (ع) در روز عاشورا رساتر از آن است كه محدود به شيعه باشد، بلكه تمامي ملتهاي تشنه عدالت را مخاطب قرارداده است.


به گزارش خیمه، مديرحوزه علميه قم افزود: از همين رو است كه تمامي قيام‌ها عليه ظلم از عاشورا درس مي گيرد واين چيزي است كه گاندي رهبر آزادي خواه هند خود به آن اعتراف كرده است.

حجت‌الاسلام و المسلمين سيد هاشم حسيني بوشهري گفت: از اين رو حادثه عاشورا با پيام گسترده و رفيعي كه دارد نه تنها زمينه انسجام بين امتهاي اسلامي را فراهم مي‌سازد بلكه تمام ملتهاي آزاده را در كنار هم قرار داده و موجب اقتدار آنان در برابر ظلم مي شود.

مدیر حوزه علمیه قم افزود: تمام دغدغه اباعبدالله (ع) اين بود كه مسير بشريت را به سمت توصيه به خداشناسي و دعوت به آرمانهاي الهي هدايت كند و چراغي فرا راه حركت بشر به سوي سعادت روشن سازد.

حسيني بوشهري گفت: دشمن از روز عاشورا مي‌ترسد و نمي‌خواهد پيام امام حسين (ع) به جهان منتقل شود و تلاش مي‌كند با ترفندهاي مختلف از جمله ايجاد خرافه پيام واقعي عاشورا را كمرنگ كند.

وي ادامه داد: درس آزادي خواهي و مبارزه با ظلم، دشمنان قسم خورده اسلام را مي‌ترساند و مي‌دانند كه قيام عاشورا اسلام را زنده نگهداشته و گسترش آن باعث تضعيف ظالمان خواهد شد.

این استاد حوزه علمیه افزود: خرافه گرايي در عزاداريهاي محرم گاه از سوي دشمنان و گاه متاسفانه از سوي دوستاني صورت مي‌گيرد كه اسير بازي دشمنان شده‌اند و به نام دين اقداماتي انجام مي‌دهند كه مورد سوء استفاده قرار مي‌گيرد.

حسيني بوشهري گفت: پيام عاشوراي حسيني بايد با هوشياري و بيداري و آگاهي لازم آنطور كه شايسته است به جهان منتقل شود تا تمامي انسانهاي آزاده در انسجام با يكديگر در برابر ظالمان پيروز شده و راه سعادت را در پيش گيرند.


کد مطلب: 1162

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/1162/پيام-امام-حسين-ع-روز-عاشورا-رساتر-محدود-شيعه-باشد

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir