دهمين همايش علمی پژوهش‌های حج در مكه برگزار شد

سايت خبری قرآنی , 4 بهمن 1388 ساعت 12:59

دهمين همايش علمی پژوهش‌های حج، ديروز سوم بهمن‌ماه با نظارت «خالد الفيصل» امير منطقه مكه مكرمه و رئيس كميته مركزی حج در دانشگاه «أم القری» مكه برگزار ‌شد.


دهمين همايش علمی پژوهش‌های حج، ديروز سوم بهمن‌ماه با نظارت «خالد الفيصل» امير منطقه مكه مكرمه و رئيس كميته مركزی حج در دانشگاه «أم القری» مكه برگزار ‌شد.

در همايش امسال، ۲۵ پژوهش در محورهای مختلفی از قبيل مسأله جابه‌جايی حجاج، بهداشت در حج، اطلاع‌رسانی به زائران بيت‌الله الحرام در زمينه مسائل فقهی و فرهنگی، امنيت غذايی زائران و بهره‌گيری از تجارب و فن‌آوری‌های روز دنيا در زمينه خدمت به حجاج از سوی پژوهشگران شركت‌كننده در همايش ارائه شد.

در اين همايش، جمعی از صاحب‌نظران از دستگاه‌های دولتی و محلی عربستان كه در زمينه ارائه خدمات به زائران بيت‌الله الحرام فعاليت می‌كنند، حضور داشتند و پژوهشگران و اساتيد دانشگاه شركت‌كننده در اين همايش، پژوهش‌هايی در زمينه توسعه خدمات به حجاج و تسهيل انجام مناسك حج ارائه دادند.

«وليد بن حسين أبوالفرج» مدير دانشگاه «أم القری» مكه ضمن سخنانی در اين نشست گفت: حج بزرگترين اجتماع بشری و گردهمايی بزرگ انسانی است كه انسان‌ها فارغ از هوی و هوس و عناصر و لذات دنيوی به عبادت پروردگار يكتا می‌پردازد.

خالد الفيصل، امير مكه نيز از ديگر سخنرانان اين همايش بود كه بر ضرورت هماهنگی بيشتر ميان دستگاه‌ها و مؤسسه‌های اجرايی حج برای عملی‌كردن توصيه‌ها و پژوهش‌های اين همايش تأكيد كرد.

در پايان اين همايش، خالد الفيصل، امير مكه از شماری از مسئولان و كاركنان برتر دانشگاه «أم القری» مكه و مركز پژوهش‌های حج «خادم الحرمين الشريفين» تقدير كرد و به‌همين مناسبت نشان يادبودی به وليد بن حسين أبوالفرج، مدير دانشگاه أم القری مكه اهدا كرد.


کد مطلب: 11671

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/11671/دهمين-همايش-علمی-پژوهش-های-حج-مكه-برگزار

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir