تاریخ انتشار
دوشنبه ۵ بهمن ۱۳۸۸ ساعت ۱۰:۴۰
۰
کد مطلب : ۱۱۶۹۴

فعالیت‌های شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان اصفهان

فعالیت‌های شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان اصفهان
حسن جعفری کارشناس تشکل‌های دینی و انجمن‌های اسلامی فعالیت‌های هیئت‌های مذهبی استان اصفهان در ماه محرم و برنامه آینده در ماه صفر را اعلام کرد.

در ایام محرم و دهه اول محرم گردهمایی هیئت‌های مذهبی در هفت بخش شهر اصفهان و همچنین در چهار بخش و شهر وابسته به شهرستان اصفهان (خوراسگان، کوهپایه، جلگه، بن‌رود) صورت گرفت.

حرکت هیئت‌های مذهبی از مسیر میدان انقلاب به طرف میدان امام حسین(ع) اصفهان در اعتراض به حوادث روز عاشورای تهران و نیز حضور هیئت‌های مذهبی شهر اصفهان در میدان امام در روز عاشورا از فعالیت‌های هیئات در این استان بوده است.

در روز ۱۳ محرم هیئت‌های عزادرای با محوریت هیئت بنی‌فاطمه در بازار اصفهان حرکت کردند و در شب شهادت حضرت رقیه نیز هیئت‌های عزادار به سمت هیئت بنی‌فاطمه حرکت کردند.

در شب شهادت حضرت سجاد هیئت‌های عزاداری به محوریت هیئت امام سجاد(ع) به عزاداری پرداختند.

از دیگر کارهای صورت گرفته در استان نیز برگزاری جلسات فوق‌العاده در دفتر اداره کل تبلیغات اسلامی برای حل مشکلات هیئت‌های مذهبی بود و نیز شرکت در جلسات ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی برای تبیین راهکارهایی جهت حذف آسیب‌های و گسترش عزاداری‌ها به صورت سنتی و بدون تحریف بوده است.

اما برنامه‌های آتی شورا، حضور در جلسات ویژه کمیته ستاد دهه فجر و برنامه‌ریزی برای آن، هماهنگی برای عزادرای هیئت‌های عزادار و حرکت آنها در روز اربعین به محوریت هیئت مسجد مصری و هماهنگی برای عزاداری روز ۲۸ صفر در مسیرهای هیئت انجمن اسلامی چهار سو به سمت بازار است.

مسیر حسینیه درب کوشک به سمت مسجد سی تی فاطمه و هماهنگی حرکت هیئت‌های مذهبی در مسیر بازار به محوریت حسینیه رضوی در روز شهادت امام رضا (ع) و همچنین هماهنگی‌های لازم برای حضور هیئت جعفری اصفهان در حسینیه ایزد خواستی‌ها و در آخر هماهنگی‌های لازم برای پذیرایی از هیئت‌های مذهبی استان در حسینیه اصفهانی‌ها در مشهد برنامه های شورا برای هفته آخر صفر است.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما