عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری:

نمی‌توان و نباید نقلهای ضعیف را به آسیب گسترده تعبیر کرد

30 دی 1386 ساعت 17:25

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: در عرصه آسیب شناسی مداحی وارد عمل شدم تا مورد رضایت سالار شهیدان قرار گیرد و این آسیب شناسی ها در شعاع رهنمودهای امام(ره)، مقام معظم رهبری و سایر بزرگان بود.


به گزارش خیمه ، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه مداحی به عنوان جریان اصلی هنر آئینی در مجموع روند رو به رشد و مثبتی را طی می‌کند، گفت: نمی‌توان و نباید نقلهای ضعیف را به آسیب گسترده تعبیر کرد.
آیت الله سید احمد خاتمی در ارزیابی مداحی های اخیر، اظهار داشت: قبلا گفته بودم که غلو در عزاداری ها مورد نکوهش است و این غلو ممکن است از سوی مداح، خطیب و یا مجری صورت گیرد.

آیت الله خاتمی گفت: در عرصه آسیب شناسی مداحی وارد عمل شدم تا مورد رضایت سالار شهیدان قرار گیرد و این آسیب شناسی ها در شعاع رهنمودهای امام(ره)، مقام معظم رهبری و سایر بزرگان بود.

وی عزاداریهای امسال را رو به رشد توصیف کرد و گفت: قهراً در تمام مجالس عزاداری حضور نداشتم اما تاجایی که در مجالس شرکت کردم این جریان را رو به رشد دیدم. به طوری که می توان گفت این جریان نسبت به وضعیت گذشته بهبود یافته است.

عضوهیئت رئیسه مجلس خبرگان یادآور شد: گاهی شاهد نقلهای ضعیفی در این مجالس هستیم ، اما این بدان معنا نیست که این آسیب گسترده باشد.

آیت الله سید احمد خاتمی ابراز امیدواری کرد جریان مداحی به عنوان جریان اصلی هنر آئینی، به عنوان جایگاه ارزشمند ، نقش سازنده خود را در نشر محبت اهل بیت(ع) عصمت و طهارت ایفا کند.

وی از مداحان خواست این دغدغه مهم را داشته باشند که محبت اهل بیت (ع) امانت الهی است و باید این امانت را با شفافیت و با همان سبکی که بزرگان در نظر داشتند، حفظ کنیم.

امام جمعه موقف تهران نقش رسانه ها به ویژه صدا و سیما را در راستای اطلاع رسانی در رابطه با بهبود مضامین، اشعار و نغمه های مداحی کلیدی دانست و گفت: از جهت عزاداریها امسال شاهد روند مثبتی در سیما بودم، خوب عزاداری کردند و فضای کشور را به فضای معنویت عزاداری تغییر دادند.

آیت الله خاتمی افزود: سیمای جمهوری اسلامی ایران دغدغه جلوگیری از آسیبها را داشت و من احساس می کنم در مسئولین رسانه ملی کشور این دغدغه وجود دارد که مجالس از آسیبها مصون بمانند.

بنا بر گزارش مهر ، وی همچنین از منتقدین خواست انتقاد خود را منصفانه مطرح کرده و نقاط قوت و ضعف این جریان را در کنار یکدیگر مشاهده و منعکس کنند.


کد مطلب: 1174

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/1174/نمی-توان-نباید-نقلهای-ضعیف-آسیب-گسترده-تعبیر

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir