از خالق اپرای عروسکی عاشورا تجلیل می‌‌شود

7 بهمن 1388 ساعت 15:00

فرهنگ: بهروز غریب‌پور، خالق اپرای عروسکی عاشورا در بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر تجلیل می‌شود.


در بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، مدرس و کارگردان نمایش‌های عروسکی و همچنین خالق اپراهای عروسکی «رستم و سهراب»، «مکبث»، «عاشورا» و «مولوی» تجلیل می‌شود.

بهروز غریب‌پور، هنرمند با سابقه و شناخته شده تئاتر ایران است که از جمله اساتید برجسته حوزه تئاتر عروسکی است.

وی که چند دوره ریاست یونیمای ایران و حضور در هیئت رییسه یونیمای جهانی را برعهده داشت، با خلق اپراهای عروسکی «رستم و سهراب»، «مکبث» و «عاشورا» توجه همگان در داخل و خارج از کشور را به آثار خود جلب کرد.

وی با اجرای این اپراهای عروسکی در کشورهای مختلف اروپا با استقبال چشمگیر هنرمندان تئاتر عروسکی جهان، منتقدان و مخاطبان تئاتر در سطح بین‌المللی قرار گرفت و جایگاه ویژه‌ای را در تئاتر عروسکی دنیا به ایران و خود اختصاص داد.

به گزارش ستاد خبری بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، گروه تئاتر «آران» به سرپرستی غریب‌پور از جمله گروه‌های حرفه‌ای و فعال عرصه تئاتر و بخصوص تئاتر عروسکی است. غریب‌پور تحقیقات و پژوهش‌های بسیاری در زمینه تئاتر عروسکی و خیمه‌ شب‌بازی ایران انجام داده و از جمله هنرمندانی بوده که در احیای این هنر ایرانی تأثیر بسزایی داشته است.

بهروز غریب‌پور در بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر نیز اپرای عروسکی «مولوی» را در بخش میهمان بین‌الملل تئاتر فجر به صحنه می‌برد.

ستاد برگزاری جشنواره بیست و هشتم تئاتر فجر نیز به پاس زحمات و تأثیرگذاری مشهود بهروز غریب‌پور در تئاتر و تئاتر عروسکی ایران یکشنبه، ۱۱ بهمن‌ماه و در مراسم اختتامیه معرفی بهترین‌های بین‌الملل جشنواره از این هنرمند با سابقه تئاتر ایران تجلیل می‌کند.


کد مطلب: 11798

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/11798/خالق-اپرای-عروسکی-عاشورا-تجلیل-می-شود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir