پيشرفت ۸۰درصدی ساخت حرم طفلان مسلم در کربلا

7 بهمن 1388 ساعت 17:37

اماکن زیارتی: مسوول ستاد عتبات عاليات استان قزوين از پيشرفت هشتاد درصدي کار اجرايي و عمراني حرم طفلان مسلم در کربلا، خبر داد.


محمد‌رضا صديقي  درخصوص نحوه ساخت حرم طفلان مسلم در ۳۰ کيلومتري شهر کربلا گفت: از سال ۸۴ اين کار به از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات به استان قزوین واگذار شد که کارهاي ساخت دو مناره، سازه‌هاي فلزی و فونداسيون، در حدود ۹۰ درصد به اتمام رسيده است.

وي در اين باره افزود: مناره‌ها به ارتفاع ۳۰ متر و۸۰ سانتيمتر انجام شده و کار طلا‌کاری ماذنه‌ها در حال انجام است.

صديقي به ديگر اقدامات انجام شده در کربلا اشاره کرد وگفت: يک گلدسته ساعت در قزوين به ارتفاع ۱۸ متر طراحي و ساخته شده که چهار ساعت تمام اتوماتيک بر روي اين گلدسته قرار دارد.

وي افزود: در حرم طفلان مسلم نياز به تصفيه خانه آب بود که دستگاه در قزوين ساخته و کارهاي چاه کني و تاسيسات هم به اتمام رسيده است.

به گفته وی هزينه اين تصفيه خانه توسط مردم شهر شريفيه به مبلغ ۵۰ميليون تومان تامين شده است.

مسوول ستاد عتبات استان قزوين در ادامه به اقدامات صورت گرفته توسط ستاد عتبات عاليات كشور در شهرهاي كربلا، نجف و كاظمين اشاره كرد و گفت: ترميم و تعويض سنگ‌هاي حرم و كاشي‌كاري معرق ورودي ايوان حرم مطهر، مرمت و بازسازی كتيبه دور و طلاكاري طوق داخل گنبد حرم مطهر، احداث حسينه حيدری يك‌هزار و ۲۰۰متر مربع، دارالضيافه ۷۰۰ متر مربع و احداث خط انتقال آب از كوفه به نجف و ساخت مخزن دو هزار مترمكعبي و احداث كانال خطوط انتقال «آب، برق، مخابرات» در اطراف حرم مطهر از جمله اقدامات صورت گرفته در حرم حضرت علي (ع) است.

صديقي در ادامه افزود: طرح توسعه حرم طفلان مسلم، بازسازي سرداب حرم طفلان مسلم، اجراي آيينه کاري ايوان داخل حرم، سنگ کاري ۱۰۰۰متر در اين حرم از جمله کارهايي است که بايد انجام شود و برآورد هزينه آن يک ميليارد تومان است.

وي اظهار اميدواري کرد: تا شش ماهه اول سال ۸۹ مناره‌هاي حرم طفلان مسلم به پايان خواهد رسيد.

صديقي مجموعه کمک‌هاي مردمي استان را در ساخت حرم طفلان مسلم يک ميليارد و۴۰۰ ميليون تومان ذکر کرد. وي در ادامه به اقدامات صورت گرفته در کاظمين اشاره کرد و گفت: اتمام عمليات طلاكاري گنبد امام جواد (ع)، طلاكاري گلدسته‌هاي حرم مطهر، كاشيكاري به مساحت يك‌هزار و ۷۸۰ متر مربع، تأمين فرش حرم و ... و در سامرا طراحي ضريح مطهر امامين عسگريين (ع)، تهيه طرح توسعه سرداب بقية‌الاعظم (عج) و ... صورت گرفته است.


کد مطلب: 11804

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/11804/پيشرفت-۸۰درصدی-ساخت-حرم-طفلان-مسلم-کربلا

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir