نخستين همايش استانی «تعزيه‌خوانی انجمنی» در اراک برگزار شد

سايت خبری قرآنی , 10 بهمن 1388 ساعت 11:52

فرهنگ: نخستين همايش استانی «تعزيه‌خوانی انجمنی» پنج‌شنبه هشتم بهمن‌ماه در حوزه هنری استان مرکزی با حضور آيت‌الله «دری نجف‌آبادی»، نماينده ولی فقيه در استان مرکزی برگزار شد.


آيت‌الله «دری نجف‌آبادی»، نماينده ولی فقيه در استان مرکزی در اين مراسم گفت: امروز انتقال وقايع عاشورای حسينی برای همگان ضروری است.

وی ادامه داد: حوزه هنری به منظور خلق هنر عاشورايی تأسيس شده و از نهادهای ماندگار و فاخر است.

امام جمعه اراک با بيان اينکه استان مرکزی در زمينه تعزيه آثار فاخری دارد٬ افزود: شبيه‌خوانان بايد به جای انبوه اثر به کيفيت کار توجه کنند.

آيت‌الله دری‌نجف‌آبادی در ادامه به علم‌ها٬ چل‌چراغ‌ها و طبل‌هايی که بی‌رويه در عزاداری‌های امام حسين(ع) به چشم می‌خورد، اشاره کرد و افزود: اين ابزارها از عمق معنوی کار می‌کاهد.

امام جمعه اراک همچنين به برپايی نمايشگاه عکس‌های قديمی در حوزه هنری اشاره کرد و گفت: در طول ۱۴۰۰ سال کسانی که دل در گرو ائمه(ع) داشتند با حفظ و حراست از دستاوردهای اسلامی آن را به نسل‌های بعد منتقل کردند.

وی حوزه هنری را نهادی مقدس و از يادگار امام(ره)، شهدا و انقلاب دانست و از همه دست‌اندرکاران و نماينده ولی فقيه در استان مرکزی در پايان اظهار کرد: تعزيه‌خوانان بايد با ترک حرام و نزديکی خود با خداوند به ائمه(ع) متوسل شوند تا کاری مقدس ايجاد کنند.


کد مطلب: 11848

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/11848/نخستين-همايش-استانی-تعزيه-خوانی-انجمنی-اراک-برگزار

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir