برگزیدگان دومین سوگواره وبلاگ‌نویسان عاشورایی معرفی شدند

خبرگزاری شبستان , 11 بهمن 1388 ساعت 10:32

فرهنگ: برگزیدگان دومین سوگواره وبلاگ‌نویسان عاشورایی هشتم بهمن با حضور محمد مشاری، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در مراسم اختتامیه این سوگواره در فرهنگسرای ولا معرفی شدند.


محمد مشاری، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در این سوگواره گفت: برگزاری دومین سوگواره وبلاگ‌نویسان عاشورایی در حوزه مجازی سهم فعالیت‌های مذهبی و سهم حضور ارزش‌ها وآرمان‌های بلند مکتب عاشورایی را بیشتر و بیشتر کرد.

وی گفت: با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت پذیرفته است دل نوشته‌ها و مکتوبات و دل‌مشغولی‌های شما در عرصه فعالیتهای فرهنگی و به ویژه نگاه شما به پیام مکتب عاشورا می تواند به زبان‌های دیگر و به شکل‌های نو و جدید در معرض دید و استفاده همه علاقه‌مندان در سراسر دنیا قرار بگیرد.

وی افزود: حوزه فعالیت‌های مجازی و وبلاگ‌نویسی حوزه بسیار جدی و تاثیر‌گذاری است و یقینا حضور شما در این حوزه برای گسترش این ارتباطات مغتنم و مفید خواهد بود.

وی در ادامه گفت: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران علاوه براینکه در فضای مجازی به بحث وبلاگ‌نویسی عاشورایی پرداخته و در حوزه‌های دیگر از ظرفیت سایبر استفاده خواهد کرد و حضور خود را در فضای مجازی از جدی‌تر دنبال خواهد کرد.

آموزش فنون مجازی در سوگوراه امسال

سیدعلیرضا مژگانی، رئیس فرهنگسرای ولا در این ادامه گفت: بزرگترین سمبل انقلاب‌های ارتباطی فضای مجازی است. فضایی كه توانسته مرز واقعیت و خیال را كمرنگ كند و سرعت بی‌نظیری در انتقال پیام بوجود بیاورد. اهمیت این مسائل سبب شد تا سال گذشته در فرهنگسرای ولا فكر استفاده از این فرصت را در سر بپرورانیم، باشد كه بتوانیم به یاری آن فرهنگ پیام اهل بیت و عصمت و طهارت(ع) را در فرم و قالبی مناسب این عصر القا كنیم. سود حاصل از این كار افزایش سرعت كار و امكان برقراری ارتباط با مخاطب بیشتر بود و دیگر آنكه به عنوان نهادی فرهنگی در استفاده از تكنولوژی روز دنیا برای القا پیاهای مذهبی پیشرو باشیم.

وی گزارشی از روند برگزاری سوگواره وبلاگ‌نویسان عاشورایی ارایه كرد گفت: وبلاگ‌نویسان عاشورایی را دلیلی بر برگزاری دومین دوره اعلام كرد و گفت: از ویژگی خاصی كه در سوگواره امسال لحاظ كردیم؛ قوی‌تر كردن تیم داوری بود تا به یاری آن بر كیفیت مسابقه بیفزاییم. یكی دیگر از تصمیمات اتخاذی ما در جهت افزایش كیفیت مسابقه، مسئله آموزش فنون استفاده از فضای مجازی به كاربران بود كه به صورت مكتوب و مولتی‌مدیا در پك‌هایی به دست كاربران و شركت كنندگان رسید.

دومین سوگواره وبلاگ‌نویسان عاشورایی به ارتقاء سطح وبلاگ نویسان کمک کرده است

الهام عبادتی، دبیر سرویس وبلاگ خبرگزاری ایکنا دراین مراسم گفت: متاسفانه وبلاگ‌نویسی دینی در ایران دچار سطحی‌نگری شده است و بلاگرهای ما علی رغم اینکه تلاش و پتانسیل خیلی خوبی دراین حوزه دارند ولی گاها مشاهده می‌کنیم که تولید محتوا آنطور که باید از سوی وبلاگ‌نویس‌ها صورت نمی‌گیرد.

دبیر وبلاگ ایکنا گفت: برگزاری این سوگواره می‌تواند به ارتقاء سطح وبلاگ‌نویسان ما کمک کند به شرطی که خودمان را به گرفتن جوایز و کسب مقام محدود نکنیم و جوایز فقط انگیزه فعالیت را بیشتر ایجاد می‌کند ولی وبلاگ‌نویسان در این فضا باید بیشتر حضور پیدا بکنند و روز به روز خودشان را بیشتر نشان دهند.

وی افزود: وبلاگ‌نویسی و وبلاگ این بستر را فراهم می‌کند تا فرد بتواند تمام ظرفیت‌های خود را در فضای مجازی به عرصه ظهور بگذارد؛ هر چقدر این فضا اسرار‌آمیزتر باشد توجه کاربرهای کنجکاو را به این فضا بیشترجلب می‌کند.

وی ادامه دامه داد: افراد هم در فضای مجازی و وبلاگ در واقع به دنبال این هستند که کاربرهای کنکاشگر و کنجکاو را به حیات خلوت خود دعوت بکنند و در این حیات خلوت آن افراد را با افکار و اندیشه‌های خود آشنا بکنند. که این تکثر وبلاگ‌ها و اطلاعاتی که این افراد در وبلاگ‌های خود تولید می‌کنند باعث شده است که چرخش آزادانه اطلاعات در فضای مجازی وجود داشته باشد.

وی افزود: وبلاگ‌نویسان ایرانی با تمام قدرت وارد عرصه‌های سیاسی،فرهنگی، اجتماعی و دینی در فضای مجازی شدند و می‌توانند ازاین ابراز برای تولید یک محتوای بیشتر و با کیفیت در اینترنت استفاده کنند.

وبلاگ نویسان برتر

در ادامه این مراسم برگزیدگان دومین سوگواره وبلاگ‌نویسان عاشورایی معرفی شدند كه به هر كدام از آنها یك لوح تقدیر، تندیس جشنواره و هزینه سفر به كربلای معلا تعلق گرفت.

در بخش شعر یحیی علوی فرد از استان قم نفر اول و علی سلیمانی نیز از همدان به عنوان نفر دوم معرفی شدند و سعید سلیمان پوراز ارومیه شایسته تقدیر شناخته شدند.

در بخش داستان كوتاه محسنی از تهران و فهیمه احمدی از تهران به عنوان نفرات اول و دوم شناخته شدند.

بر اساس گزارش فرهنگسرای ولا، در بخش فتو‌بلاگ نیز نقی خوش خلق و رویا آمون از تهران به عنوان نفرات برگزیده اول و دوم و از هادی سجادی‌پور از تهران و حسن زارع از بیرجند در این بخش شایسته تقدیر شد.

در بخش یاداشت وبلاگی نیز مهدی ابراهیم‌زاده ،غلام‌رضا رشیدی از تهران، زینب ذوالقدر از شیراز و مهدی نیکخواه از اصفهان، مریم روستا، محمد مبینی از تهران، محمد حسین‌زاده از مشهد نفرات اول تا هفتم شناخته شدند.

در دومین سوگواره وبلاگ‌نویسان عاشورایی بیش از ۱۶۰۰ نفر وبلاگ‌نویس از سراسر کشور و خارج از کشور شرکت کردند.


کد مطلب: 11863

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/11863/برگزیدگان-دومین-سوگواره-وبلاگ-نویسان-عاشورایی-معرفی-شدند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir