همایش ملی خوشنویسی نینوا در شهر ایلام آغاز بكار كرد

خبرگزاری ايرنا , 11 بهمن 1388 ساعت 13:37

همایش ملی خوشنویسی تحت عنوان نینوا روز شنبه با حضور چهره‌های برتر خوشنویسی ایران و جمعی از مسئولان محلی و هنرمندان استان ایلام در مجتمع فرهنگی، هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گشایش یافت.


دبیر اجرایی این همایش گفت: فراخوان برپایی همایش دو ماه پیش اعلام و ‪ ۳۱۵‬ اثر خوشنویسی از استان‌های مختلف به دبیرخانه ارسال شد.

علی اشرف صندوق‌آبادی افزود: آثار ارسالی با موضوع اشعار مربوط به حضرت سیدالشهدا‌(ع) و احادیث امام حسین (ع) به سبک‌های مختلف نستعلیق و شکسته نستعلیق از هنرمندان استان‌های مختلف کشور است.

وی هدف از برپایی این همایش را اشاعه فرهنگ عاشورایی از طریق زبان هنر بین مردم جامعه، توسعه هنر خوشنویسی، تعامل بین هنرمندان خوشنویس کشور و معرفی ایلام  به عنوان دروازه عتبات عالیات و محل تردد زائران کربلا عنوان کرد.

صندوق‌آبادی اظهار داشت: در بخش مسابقه همایش از هر رشته پنج اثر به عنوان برتر انتخاب و به آنها جوایز نقدی بین یک تا هفت میلیون ریال اهدا می‌شود و در بخش آزاد نیز به سه نفر از برگزیدگان جوایز ارزنده‌ای تعلق خواهد گرفت.

دبیر اجرایی این همایش گفت: در این جشنواره اساتید برتر خوشنویسی ایران از جمله استاد شیرازی و حیدری، رئیس خانه هنرمندان ایران استاد امیر‌خوانی و اعضا شورای ارزشیابی هنری انجمن خوشنویسان کشور حضور دارند.

وی افزود: این جشنواره که به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ، استانداری، فرمانداری، شهرداری، شورای اسلامی شهر، حوزه علمیه صاحب الزمان(عج)، سازمان تبلیغات، حوزه هنری، فرمانداری مهران، کانون پرورش فکری و سازمان ملی جوانان برگزار شده است.


کد مطلب: 11875

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/11875/همایش-ملی-خوشنویسی-نینوا-شهر-ایلام-آغاز-بكار-كرد

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir