سوگواره‌ی شعر و قصه‌ عاشواریی در قزوین برگزار می‌شود

خبرگزاری کتاب , 12 بهمن 1388 ساعت 12:01

ایران زمین: با نزدیک شدن به اربعین شهادت امام حسین(ع) کودکان و نوجوانانی قزوینی، در سومین سوگواره سراسری سراسری شعر، قصه و عکس عاشورایی در روزهای ۱۱ و ۱۲ بهمن در کانون این استان شرکت می‌کنند.


این سوگواره به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان قزوین در روزهای ۱۱ و ۱۲بهمن در کانون این استان واقع در شهرک کوثر برگزار خواهد شد.

در این برنامه‌ دو روزه، کودکان و نوجوانان در قالب برنامه‌هایی متنوع و با استفاده از شعر، داستان و عکس‌هایی با موضوع عاشورا شرکت می‌کنند.

به گفته‌ مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قزوین، بیش از ۲هزار اثر از ۵۰۰ کودک و نوجوان از ۲۱ استان کشور به دبیرخانه‌ی سوگواره ارسال شده است تا از بین آن‌ها ۱۰۰ اثر از ۱۶ استان کشور به بخش اصلی این رویداد فرهنگی و عاشورایی راه یابند.

در این مراسم، «محمدرضا سنگری» (عاشورا‌ پژوه)، «حشمت‌الله قنبری» (استاد دانشگاه و کارشناس صدا و سیما) و «سید‌مهدی شجاعی» (نویسنده‌ی توانمند ادبیات عاشورایی) به عنوان میهمانان ویژه و سخنرانان حضور خواهند داشت.

برپایی کارگاه‌های ادبی و قصه‌گویی و شب شعر حسینی(ع) نیز از دیگر برنامه‌های این سوگواره است. همچنین برگزیدگان بخش‌های مختلف این سوگواره نیز در مراسم ویژه‌ای در عصر روز دوازده بهمن معرفی خواهند شد.


کد مطلب: 11885

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/11885/سوگواره-ی-شعر-قصه-عاشواریی-قزوین-برگزار-می-شود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir