نتایج دومین سوگواره وبلاگ نویسان عاشورایی اعلام شد

خبرگزاری شبستان , 12 بهمن 1388 ساعت 9:51

هیئت داوران دومین سوگواره وبلاگ نویسان عاشورایی با انتشار بیانیه ای ضمن عرض تشکر و تقدیر از مشارکت گسترده وبلاگ نویسان و فعالان فضای مجازی در شکل گیری، اجرا و به ثمر نشستن این مسابقه مجازی، نتایج دومین سوگواره وبلاگ نویسان عاشورایی را اعلام نمود.


متن کامل این بیانیه و نتایج کامل و نهایی دومین سوگواره وبلاگ نویسان عاشورایی به شرح ذیل است:

« با حمد و ثنای الهی آغاز می کنیم که بی شک یاری و اراده او بود تا توانستیم دومین سال سوگواره وبلاگ نویسان عاشورایی را برگزار کنیم.

و سلام و درود می فرستیم بر روح همیشه زنده و بلند تاریخ، حضرت اباعبدالله و ۷۲ یار عاشق و با وفایش.

و گرامی میداریم یاد و خاطره خمینی کبیر، بنیانگذار انقلاب اسلامی و شهدای نهال پر برکت جمهوری اسلامی را؛ که اگر جانفشانی ها و سرفرازی های این شهیدان به تأسی از عاشورای حسینی نبود، هرگز چنین فعالیت های سازنده ای شکل نمی گرفت.

هیأت داوران دومین سوگواره وبلاگ نویسان عاشورایی ضمن عرض تشکر و تقدیر از مشارکت گسترده وبلاگ نویسان و فعالان فضای مجازی در شکل گیری، اجرا و به ثمر نشستن این مسابقه مجازی، بدینوسیله نتایج دومین سوگواره وبلاگ نویسان عاشورایی را اعلام می دارد.

استقبال کم نظیر اهالی قلم مجازی و فعالانی که قلمشان رنگ و بوی عاشورایی دارد، باعث شد تا دقت قضاوت در بخش های مختلف داوری بیش از پیش شده و تلاش داوران برای انتخاب اثر برجسته و نو در بین آثار دریافتی دوچندان شود.

از این رو تمامی همت هیات داوران و کمیته انتخاب آثار این سوگواره اینترنتی بر این بود که ضمن انتخاب آثار تولیدی وبلاگ نویسان، به کمک ریز کردن امتیازها و تخصصی کردن آن ها، بتواند اثری را انتخاب کند تا ضمن وزن محتوایی، دارای سبکی نوین و ایده ای جدید باشد.

بنابراین در مرحله نخست کمیته انتخاب آثار با بررسی و اطمینان از تولیدی بودن آثار و با برگزیدن آثار شایسته، این آثار را در دسته بندی رشته های موجود، در اختیار داوران تخصصی قرار داد.

در بخش تخصصی نیز داوران با تخصیص ۸۰ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز کلی به شاخص های تخصصی، به قضاوت آثار دریافتی پرداخت و برگزیدگان هر بخش را به دبیرخانه اعلام کرد.

با توجه به روند مهم تر شدن محتوا نسبت به قالب و گرایش وبلاگ نویسان به خواندن خوراک های وبلاگ ها به جای مراجعه مستقیم، پس از مرحله تخصصی، داوران عمومی دبیرخانه با تخصیص ۲۰ امتیاز قالب هر وبلاگ، وبلاگ های برگزیده را در رشته های تخصصی انتخاب کردند تا آثار برگزیده ضمن محتوایی مناسب، در قالبی قابل قبول و شکیل ارائه شده باشد.

با این تفاسیر ضمن اعلام وصول تعداد یک هزار و ۶۱۱ اثر در بخش های مختلف، کمیته انتخاب آثار ۴۵ اثر در رشته شعر، ۱۵۰ اثر در رشته یادداشت وبلاگی، ۲۴ اثر در رشته داستان کوتاه، ۴۰ اثر در رشته فتوبلاگ، ۴ اثر در رشته ویدئوکست و ۱ اثر در رشته پادکست را شایسته مرحله دوم و تخصصی داوری دانست.

از میان مجموع بیش از ۲۶۰ اثر تأیید شده در بخش های مختلف، هیأت داوران تعداد ۲ اثر در رشته شعر، ۷ اثر در رشته یادداشت وبلاگی، ۲ اثر در رشته داستان کوتاه، ۲ اثر در رشته فتوبلاگ و مجموعا ۱ اثر در رشته های پادکست و ویدئوکست را شایسته مقام برتری دانست.

بدینوسیله برگزیدگان بخش های مختلف دومین سوگواره وبلاگ نویسان عاشورایی به شرح زیر اعلام می شود.

بخش ویدئوکست:
رتبه اول: علی باقری از تهران

بخش پادکست:
شایسته تقدیر: محمدمهدی شادبهر از تهران

بخش فتوبلاگ:
رتبه اول: نقی خوش خلق از تهران
رتبه دوم:رویا آمون از تهران
شایسته تقدیر: هادی سجادی پور از تهران
شایسته تقدیر: حسن زارع از بیرجند

بخش داستان کوتاه:
رتبه اول: خانم محسنی
رتبه دوم: فهیمه احمدی

بخش شعر:
رتبه اول: یحیی علوی فرد از قم
رتبه دوم: علی سلیمانی از همدان
شایسته تقدیر: سعید سلیمانپور از ارومیه

بخش یادداشت وبلاگی:
رتبه اول: مهدی ابراهیم زاده از تهران
رتبه دوم: غلامرضا رشیدی از تهران
رتبه سوم: زینب ذوالقدر از شیراز
رتبه چهارم: مهدی نیکخواه از اصفهان
رتبه پنجم: مریم روستا از تهران
رتبه ششم: محمد مبینی از تهران
رتبه هفتم: محمد حسین زاده از مشهد

در پایان هیأت داوران دومین سوگواره وبلاگ نویسان عاشورایی امیدوار است بتوان با مدد گرفتن از مقوله آموزش و آگاهی بخشی به وبلاگ نویسان عزیز ایرانی، ماحصل جشنواره ها، سوگواره ها و مسابقات وبلاگ نویسی و مجازی را در سطح اینترنت به طور چشمگیری افزایش داد.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
هیأت داوران دومین سوگواره وبلاگ نویسان عاشورایی»


کد مطلب: 11889

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/11889/نتایج-دومین-سوگواره-وبلاگ-نویسان-عاشورایی-اعلام

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir